– Radioandakten har ingen grenser i tid og rom

I uke 48 kan du høre kapellan Petter Normann Dille i morgenandakten hos NRK.

Hør kapellan Petter Normann Dille i morgenandakten. (Foto: Jørgen Nordby)

Uke 48 starter mandag 26. november og allerede klokken 05.33 sendes den første morgenandakten på NRK P1. Den holdes av Petter Normann Dille, avtroppende kapellan i Skårer menighet, i Lørenskog, Akershus. Fra nyttår er han kapellan i Ullern menighet i Oslo.

– Jeg holder jo en del andakter i løpet av et år, men de er som regel avgrenset i tid og rom. Å spille inn radioandakter gjør de tilgjengelig for alle som ønsker å høre de, når og hvor de vil. Det er jo veldig spennende, sier Dille.

I de fire andaktene snakker han om:

• Glede og sorg i tilknytning til en konsertopplevelse og erkjennelsen av at det er en tid for alt, en tid for å sørge, en tid for å danse.

• Om at utenforskap og opplevelsen av å være alene, er stikk i strid med julens budskap, men like fullt en virkelighet mange mennesker lever i.

• Om et sterkt vennskap og en sang av Patti Smith som beskriver håpet om at det som har vært fint og godt på jorda, også finnes i evigheten.

• Og om en opplevelse av Guds nærvær både i naturen og i storbyen.

NRK P1: Mandag - torsdag klokken 05.33 og 08.20.

NRK P1+: Mandag - torsdag 07.20

På NRK.no: Når som helst.

Eller som podcast. Se linker nederst på siden.