Stor sorg etter angrep i fransk kirke

- De mange terrorangrepene på uskyldige mennesker over hele verden denne sommeren er skremmende, sier Berit Hagen Agøy, generalsekretær for Mellomkirkelig råd for Den norske kirke.

Stor sorg etter angrep i fransk kirke
Hun fordømmer på det sterkeste drapet på en prest og gisselaksjonen i en kirke i Normandie i Frankrike tirsdag 26. juli.
- Dette er en udåd av det aller mest grusomme slaget. Å gå til angrep og drepe kristne i kirkerommet er en hån mot alle troende mennesker og mot Gud. Tanker og forbønn går til ofrene, den lokale menigheten og Den katolske kirke, sier Hagen Agøy.
Kirkenes verdensråd uttrykker sorg og medfølelse etter angrepet. Les uttalelsen via lenken nederst i saken.
- Terrorens vesen er å spre frykt, og det er naturlig å være redd på en slik dag. Samtidig må nå alle gode krefter forenes i kampen mot ekstemisme og terror, oppfordrer Hagen Agøy.