Tro og tid på Olavsfestdagene

Olavsfestdagene i år får følge av Kirke2015. I samspill med de veletablerte festdagene inviterer Kirke2015 til seminarrekken "Tro og tid".

Ill. foto fra Nidarosdomen: www.olavsfestdagene.no

Hvert år rundt Olsok fyller Olavsfestdagene Trondheim med fest og folkeliv for barn og voksne. Det blir som vanlig konserter, foredrag, pilegrimsvandring, gudstjenester og gratisarrangementer – opplevelser som berører. Olavsfestdagene foregår 28. juli-2. august.

Samtidig - og også i Trondheim - går i år nyskapningen Kirke2015 av stabelen. Preses i Bispemøtet, Kirkerådet og Nidaros bispedømmeråd er arrangører av Kirke2015.

Kirke2015 inviterer blant annet til seminarrekken Tro og tid under Olavsfestdagene 2015:

Kulturministeren inviterer til pilegrimsvandring

Under Olavsfestdagene inviterer kulturminister Thorhild Widvey til en flerreligiøs pilegrimsvandring og pilegrimsseminar27. juli

- Jeg er opptatt av hvordan religiøse ledere og politikere kan bidra til å skape et bedre samfunn for alle, uansett tro og livssyn, sier kulturministeren.

På seminaret deltar ordfører i Trondheim Rita Ottervik, Faten Mahdi Al-Hussaini (JustUnity), Anne Sender (Samarbeidsrådet for tros- og livssynssamfunn), prest Sunniva Gylver, pater Haavar Simon Nilsen (Den katolske kirke) mfl.