Vigsling av ny biskop i Tunsberg

Søndag blir Jan Otto Myrseth vigslet til biskop i Tunsberg bispedømme. H.M. Kong Harald er til stede ved vigslingen, i Tønsberg domkirke.

Jan Otto Myrseth, her fra tilsettelsen i vår.

Preses i Bispemøtet, Helga Haugland Byfuglien, vil forestå vigslingen av den nye biskopen. Biskoper og prester fra inn- og utland er med i forbønnshandlingen. Domkantor og flere av korene i Tønsberg domkirke deltar i høytidsgudstjenesten.

Gudstjenesten er åpen for alle, men det er begrenset med plasser.

PS: Denne uken fikk biskop Jan Otto Myrseth ny side på Facebook. Klikk her for å besøke den

Etter vigslingsgudstjenesten (som starter søndag klokken 11.00), er det mottakelse for den nye biskopen, H.M. Kong Harald og inviterte gjester. Under dette arrangementet vil det bli hilsener fra kirkerådsleder Kristin Gunleiksrud Raaum, stiftdirektør Rolf Simeon Andersen, ordfører Peter Berg og bispedømmerådsleder Lill Tone Grahl-Jacobsen.

Det blir også kulturelle innslag av Stein Torleif Bjella, Nøtterøy ungdomskantori og Guttekoret i Bragernes kirke.

Her kan du lese noen av Jan Otto Myrseths tanker på vei inn i en ny tjeneste.

Se bilder fra pressekonferansen og Jan Otto Myrseths første møte med Tunsberg etter at han ble valgt til ny biskop.