Lutherfest - program lørdag 4. mars

Program for Lutherfestdagene lørdag 4. mars.

Lutherfestdagene 3. - 7. mars 2017

PROGRAM LØRDAG 04.MARS:

1100 - 2000: Europeisk vandreutstilling «R2017» Besøk av Reformasjonsbussen fra Tyskland
Sted: Torget. Pris: Gratis.

1100-1600: «Lutherier» i Lutherland. Aktiviteter for barn og familier. Kunstverksted, Lutherselfie, Teater, Lutherkaker m.m. Sted: Nykirken. Pris: Gratis

1100-1600: 7-tårnsturen. Tårnvandring for barn og familier. Premier for gjennomføring.
Frammøte: Nykirken Pris: Gratis

1200-1300: FOLKEFEST PÅ TORGALMENNINGEN:

1200 Ungdomsintro. Frisk intro til Lutherfestdagene med ungdom fra inn-og utland.

1230 SalmeStafett med Salmesykkel og kor. AllSalmeSang med Appen Reformasjon2017.  Ledet av Gro Anthun med Solveig Sørheim på trøorgel og Kjetil Almenning på sykkel.

1300: OFFISIELL ÅPNING AV «Lutherfestdagene» Statsminister Erna Solberg, ordfører Marte Mjøs Persen, preses Helga Haugland Byfuglien, kirkerådsleder Kristin Gunnleiksrud Raaum, sokneprest Dom Alois Brodersen, fra Den katolske kirke, Dr. jur. Stephanie Springer fra EKD, (Den tyske evangeliske kirke). Musikalske innslag ved  Marthe Valle, Irene Kinunda, Per Inge Hove, Sigurd Øgaard. Kjetil Almenning og sangere frå Bergen domkor. Vert: Biskop Halvor Nordhaug Sted: Torgallmenningen. Døvetolk tilstede.

1300: Fremvisning av spillefilmen "Luther" Sted: Bergen kino (kun engelsk tale)

1430: Høytlesning fra katekismen. Kom, se og hør! Sted: Bergen offentlige bibliotek. Pris: Gratis

1430: Klokkespill-konsert Komposisjonsklassen ved Griegakademiet, Institutt for musikk, KMD, UiB
Sted: Johanneskirken. Pris: Gratis.

1500: FOLKEMØTE «Bot for et samfunn under press» Luthersamtalen. Debattleder Hans Wilhelm Steinfeld. Med Robert Woodberry, Stephanie Springer, Erna Solberg, Halvor Nordhaug, Einar Thomassen. På engelsk. Sted: Universitetets Aula. Pris: 120/100,- (ordinær/stud./BT-kort). Døvetolk tilstede.

1800: Klokkespill-konsert Dick van Dijk Sted: Johanneskirken. Pris: Gratis.

2000: JUBILEUMSFORESTILLING: «Nåde i en ny tid» Kunstnerisk leder Bjarte Hjelmeland, Erna Solberg, Hilde Frafjord Johnson, Bergen Stryk, r2017 ungdomskor, Kjetil Almenning, Irene Kinunda, Vidar Eldholm, Asbjørn Myksvoll, Per Inge Hove, Eva Pfitzenmaier, Natalie Sandtorv, Marthe Valle, Sigurd M. Øgaard, sangere fra Edvard Grieg kor, utøvere fra Fargespill. Atle Halstensen, konsept. Linda Børnes, programrådgiver, Sol Glesnes, produsent/inspisient. Sted: Johanneskirken. Pris: 275/220,- (ordinær/stud./bt-kort)

2200: «Jesus loves electro» Konsert, nachspiel, party for ungdom. Sted: St. Jakob kirke Pris: 50,-

For mer informasjon, følg Reformasjonsbyen Bergen på Facebook og last ned appen vår Reformasjon2017 !