Nå kan det søkes om støtte til søsterkirkesamarbeid

Det er utarbeidet nye retningslinjer for støtte til bispedømmenes samarbeid med søsterkirkene. Enkeltmenigheter og prostier kan søke om støtte gjennom bispedømmerådet. Frist for søknad til bispedømmerådet er 15. april.

Det kan søkes om støtte til samarbeid med søsterkirker som har til hensikt å styrke relasjoner mellom Den norske kirke og kirker i andre land. Støtten skal fortrinnsvis brukes til å styrke utenlandske kirkers/meniheters muligheter til å samarbeide/besøke Norge. For utfyllende retningslinjer, se vedlagt dokument. Søkader skal sendes samlet inn fra bispedømmerådet, derfor er fristen 15. april. Søknaden sendes til borg.bdr@kirken.no