HUSREGLER OG INFORMASJON VED LEIE AV LOKALER I SÆDALEN KIRKE
Ta kontakt med tilsynsvakt 3 virkedager i forkant for å avtale eventuell omvisning av lokalene.
Under arrangementet er leietager ansvarlig for brannvern og ordensregler.
Brannvernansvar:
- Leietaker er brannvernansvarlig under arrangementet. Vedkommende må sette seg inn i brannverninstruksen som henger i hvert rom, rømningsveier og hvor det finnes brannslukningsutstyr. Leietaker har ansvar for at det hele tiden er fri ferdsel ved alle nødutganger.
- Dersom det oppstår situasjoner som medfører økt brannrisiko (for eksempel utkoblet brannalarm, manglende vannforsyning) må bruker av huset iverksette særskilte tiltak for å redusere risiko. Dette kan være ekstra vakthold, ekstra slokkemidler og lignende.
Ordensregler:
- Det er ikke anledning til å nyte alkohol i kirkens lokaler. Røyking er bare tillatt ute. Bruk askebeger.
- Leietaker forplikter seg til å være til stede under hele arrangementet, passe på at det er et forsvarlig lydnivå. Leietaker skal hindre at uvedkommende ikke tar seg inn i huset og sørge for nødvendig vakthold.
- Leietaker må sette seg inn i bruken av alle husets tekniske hjelpemidler ved å følge instrukser som er tilgjengelige. Hvis det skjer noe som gjør at man MÅ ha hjelp, kan man ringe/sende en SMS til tilsynsvakt. For en «unødvendig utrykning» belastes leietaker med kr. 500.
- Leietaker har ansvar for at det er ryddet ifølge vedlagt sjekkliste innen det tidsrommet som er angitt i kontrakten.
- Alt søppel skal kildesorteres. Følg anvisning på oppslag.
- Leietaker er ansvarlig for ødeleggelser av inventar, utstyr og lokaler, samt eventuelle utvendige ødeleggelser. Erstatning for denne type skader skal tilsvare gjenanskaffelseskostnad.
- Sædalen menighet har intet ansvar for gjenstander som leietaker oppbevarer/glemmer i huset.
Sædalen menighet arbeider for at kirken skal være et hyggelig sted for alle. For alles trivsel ber vi alle brukere forlate lokalene slik de selv ønsker å finne dem.
Dersom tilsynsvakten finner at lokalet ikke er tilfredsstillende ryddet vil leietaker bli belastet med ekstra gebyr på kr 500.
Betaling avtales med Birkeland menighetskontor. Avlyses arrangementet mindre enn 1 måned før leiedato, faktureres et administrasjonsgebyr på kr. 400. For leie som er avtalt kort tid på forhånd ettersendes faktura.