Elvis Gospel i Ulstein kyrkje

14. februar kl. 19.00 Paal Flaata, Stephen Ackles, Vidar Busk med band og kor Con Moto BILLETTAR: www.ticketmaster.no tlf.: 81533133

Elvis Gospel i Ulstein kyrkje

Mer enn 40 år etter sin bortgang, bare 42 år gammel, er interessen for Elvis Presley veldig stor.  Ingen artist har solgt flere plater enn Elvis, som var så mye mer enn en Rock'n Roll artist.

Allerede fire år etter sitt gjennombrudd kom Elvis med sitt første gospel album.  Det ble etterhvert mange plateinnspillinger hvor han tolket velkjente sanger og noen helt nye komposisjoner som senere har blitt allemannseie.
I løpet av hele sin karriere mottok Elvis (bare) tre Grammy - og de var alle for utgivelse av gospel album!

I januar 2015 var det premiere på "En storslått hyllest til ELVIS".  Tre av Norges mest populære artister; Paal Flaata, Stephen Ackles og Vidar Busk -FAB 3 - presenterte en konsert som skulle hylle Elvis i anledning 80 års dagen for hans fødsel.  Sammen med et ensemble på 10 musikere og korister innledet de en turné som skulle gi 12 til 15 konserter over tre måneders periode....

Mottakelsen ble imidlertid så eventyrlig - både blant publikum og presse, at de nå har gjort mer enn 110 konserter!

Når de begynte å se på en oppfølger til ovennevnte suksess, ønsket alle vi som er involvert i dette samarbeidet, at vi ville gjenskape den musikk som for Elvis var den viktigste i hans liv.  Det var ikke gjennom gospel innspillingene han tjente de store pengene, men det var disse som ga ham inspirasjon til å fortsette sin karriere som artist og filmstjerne!

I januar 2018 innledes en landsdekkende turné hvor det planlegges mer enn 80 konserter!  Dette kommer til å bli en av de mest omfattende turneene i Norge!  14. februar er det klart for et besøk i Ulsteinvik og Ulstein kyrkje.

Det vil bli lokalt innslag i det koret Con Moto skal medvirke på flere av sangene.

OM SOLISTENE:

Paal Flaata var/er frontpersonen i bandet Midnight Choir, som i perioden 1994 til 2005 ga ut syv album.  Som soloartist har han gitt ut seks album, det siste kom høsten 2017.  I 2012 var Paal nominert til Spellemannprisen for sitt femte album.  Midnight Choir gjorde "comeback" i 2016 - til stor suksess!

Stephen Ackles kan se tilbake på hele 15 albumutgivelser etter debuten i 1988.  Han har gjennom hele sin karriere penset mellom å være en eminent Rock´n roll- og countryartist. Vinteren/våren 2017 var han på en større turné med Jerry Lee Lewis søster Linda i produksjonen "Great Balls of Fire".

Vidar Busk startet sin musikalske karriere i USA som 15-åring!  Etter at han vendte tilbake til Norge har han gitt ut ni album, han har vunnet Spellemannprisen to ganger og vært nominert flere ganger.  Han har i en årrekke blitt omtalt som Norges beste gitarist!

foto: Marcel Leliënhof