Be for Etiopia

Både Kroer og Ås menighet har misjonsprosjekt i Etiopia i regi av NMS -Det Norske Misjonsselskap. Vi hører i nyhetene om borgerkrigsliknende tilstander i landet. Da er det naturlig at man kan kjenne på uro for prosjektet, for misjonærene og for lokale medarbeidere.

Foto: Atle Eikeland

Etter det vi har hørt er det ikke prosjektområdet så langt rammet av kamphandlinger, heldigvis. Men, dette kan fort endre seg, det har vært voldshandlinger i området tidligere.  NMS har på grunn av uroen valgt å hente misjonærene hjem til Norge.

La oss be for prosjektet og de lokale medarbeiderne som er igjen, om beskyttelse, visdom og styrke for den lutherske kirken i Etiopia som NMS samarbeider med, om visdom til å ta riktige valg, for misjonærene som brått måtte forlate arbeidet sitt og ikke minst for befolkningen i området.

Etiopia preges nå av spenninger mellom etniske grupper. Store deler av befolkningen i prosjektområdet tilhører minoritetsgrupper som ofte er foraktet av andre og derfor særlig utsatt i konflikter. Be også for fred med rettferdighet og forsoning i landet.

Les evt mer på NMS sine Facebooksider.

Prostidiakon Atle Eikeland