Retreat i hverdagen 7.-11. mars 2021

Velkommen til retreat i hverdagen: Ta deg tid til daglig fordypning, bønn og samtale med en veileder. Dette er et gratis tilbud til alle interesserte i Søndre Follo-området og er et samarbeid mellom Vestby og Ås menigheter.

Retreat i hverdagen 7.-11. mars 2021

Konkret betyr retreat i hverdagen at du setter av en halv time hver dag til stillhet, lesning og bønn, ledsaget av individuelle samtaler med en veileder (ca. en halv time). I samtalene reflekteres dere sammen rundt det som skjer i bønnetiden.
Ved oppstart gis en innføring og man får veiledning underveis i hva man skal gjøre. Til slutt samles man til en felles avslutning.

Tilbudet vil bli tilpasset gjeldende koronarestriksjoner og gjennomføres enten heldigitalt, som fysiske samlinger eller i en kombinasjon, avhengig av gjeldende retningslinjer i mars. Oppdatert informasjon på facebook og direkte til de påmeldte.

Spesialprest i Ås, Sigurd Bakke, og prostiprest i Vestby, Gunnvor Hovland leder opplegget og veiledningssamtalene. Begge har spesialkompetanse innen åndelig veiledning.

Bønn er oppmerksomhet på hvordan Gud er hos oss. Og som i et hvert vennskap skjer det: at når vi bruker tid sammen, lytter og deler tanker og følelser, utdypes relasjonen. Hensikten med åndelig veiledning er å øve seg i oppmerksomhet, slik at vi blir oppmerksomme på hvordan Gud forsøker å møte oss.

PROGRAM:

• Søndag 7. mars kl. 19.00 i Ås kirke: Oppstart med bønn, introduksjon til opplegget og hva åndelig veiledning er.

• Mandag 8. til onsdag 10.mars: daglig stillhet, lesning og bønn og daglig individuell samtale med veileder.
  • Torsdag 11. mars kl. 19.00 i Vestby kirke: Avslutning med nattverd, tilbakeblikk og framblikk.

MER INFORMASJON OG PÅMELDING

Har du spørsmål, velkommen til å ta kontakt!

Meld deg på ved å sende navn og telefonnummer på e-post til:

Andre lignende arrangementer i 2021

❖ Ignatiansk sommerretreat 28. juni -7. juli på Sandom retreatsenter i Lom. v/Sigurd Bakke og husfolk      på Sandom. www.sandom.no  - se også egen sak på nettsiden vår.

❖ Taus temaretreat med veiledning, 2. – 5. september på Tomasgården, Kornsjø ved Halden. Ledes av      Sigurd Bakke og Gunnvor Hovland. www.tomasgarden.no

❖ Finn flere arrangementer og mer om retreatstedene på www.retreater.no
---
S. A. Bakke og G. Hovland er også tilgjengelige utenom retreatene for samtaler og for veiledning om bønn. Ta kontakt for å gjøre egen avtale.