Vårt tilbud - status pr. 10.11.2020

Gudstjenester og menighetsaktiviteter er inntil videre avlyst/utsatt. Følg med på våre nettsider og på facebook for oppdatert informasjon. Ta gjerne kontakt om du ønsker noen å snakke med.

Vårt tilbud - status pr. 10.11.2020

Kirkens aktiviteter og samlinger følger gjeldende smittevernveileder for Den norske kirke.

Tilgjengelighet:

Kirkekontoret er betjent man-fre. kl. 9-15. Besøkende bes gjøre avtale før de kommer til kirkekontoret. Ta gjerne kontakt via epost til post.as@kirken.no eller via Facebook og Messenger.

Om du vil snakke med en prest, diakon eller kateket finner du kontakt informasjon her.

Aktiviteter og smittevern:

Menighetene i Ås følger gjeldende smittevernveileder for Den norske kirke. Se her.

Smittevernet ved virksomhet i Den norske kirke bygger på fem hovedprinsipper:

• Personer som er syke eller i karantene skal ikke delta på fysiske samlinger.
  • Gode rutiner for hygiene, håndvask og renhold.
  • Minst mulig felles bruk og berøring av inventar og utstyr.
  • God avstand mellom alle som deltar.
  • Tilstrekkelig bemanning til stede.

Gravferd: Begravelser gjennomføres med inntil 50 mennesker til stede + medvirkende. Avstandsregelen gjelder; 1 meter fra skulder til skulder. Noen begravelsesbyråer har forhåndspåmelding for å vite hvem som er til stede. I Kroer og Nordby kirker er det henholdsvis plass til 20 og 30 personer.

Dåp og vielser I perioden 10. november - 05. desember booker vi ikke inn nye dåpsseremonier eller vielser. Allerede bookede dåp og vielser kan gjennomføres i tråd med nå gjeldende retningslinjer.

Vielser og dåp kan gjennomføres uten tilskuere. Det betyr:

• Dåp kan gjennomføres med barn, foreldre, faddere tilstede.
  • Vielse kan gjennomføres med brudepar og forlovere.

Andre aktiviteter er avlyst eller utsatt inntil videre.

Situasjonen vil bli vurdert fortløpende og oppdatert informasjon publiseres på kirkens nettsider og Facebook.

Kristine Thorstvedt
Kirkeverge