24 timer i bønn

Bli med oss i menighetene i 24 timers bønn. Kan du sette av en time og delta i bønnestafett? Du kan enten komme å sitte i kirkerommet eller be akkurat der hvor du er. Det er så mye vi ikke kan gjøre nå, men dette kan vi.

24 timer i bønn

Det har gått et år siden vi gikk i hi. Det er flere enn noen gang som kjenner på ensomheten. Vi kan ikke samles slik vi alltid har gjort.

I tillegg er det mange som blir syke, sliter med senskader og mister sine kjære.

Vi i Norge, Asker og Vardåsen har vært heldige. Vi lever et sted i verden som gjør at mange av oss kan komme oss ut på tur, gå sammen og se den vakre naturen. Vi har vært forskånet fra de store skarene av sykdom og død. Men vi lever allikevel i en boble. Vi venter…

Vi venter på at befolkningen skal være vaksinert, på at livet skal vende tilbake til mer normale tilstander. Men før vi kommer dit så har mutasjonene slått rot. Nå blir flere unge også syke. Så vi har ennå en vei å gå.

Det er lett å føle seg motløs i en slik situasjon. Hva kan vi egentlig gjøre?

Vel, det er en ting vi kan gjøre uansett hvor vi er. Vi kan vende oss til Gud i bønn.
Nå i fastetiden så setter vi av 24 timer der vi sammen skal be for landet vårt, hverandre, de syke, de som har mistet, våre barn og ungdommer, de eldre og alle midt imellom

Det blir oppstart onsdag 24.mars kl.09. Vi skal ha tidebønner i kirken kl.09, 12 og 18. Kirkerommet vil være åpent for bønn på dag og kveldstid der du kan være med som bønnevakt. Det blir som en stafett der vi tar en times vakt og sender bønneemnene videre til nestemann.

Og du kan selvsagt delta hjemmefra også, eller ta en bønnevandring i skogen. Vi håper at du vil være med oss slik at vi kan stå sammen i denne tiden.

Ønsker du å delta så kan du kontakte diakon Irene. Vi ønsker noen som være med oss dette døgnet. Og vi har 24 timer å ta av, så vi håper du ønsker å være en del av dette.