Konsert i Gjøvik kirke 11.09.2024 kl 19.00

Onsdag 11. september kl 19 blir det en flott konsert i Gjøvik kirke. Da kommer sangeren og musikeren Jan Tore Saltnes fra Nordic Tenors sammen med verdensmester i klassisk plystring, Gjøvikgutten Tormod Borgen Rogne, begge bosatt i Holmestrand og Tønsberg. De skal sammen med den dyktige kantoren fra Gjøvik kirke, Paul Wilmot, fremføre vakre ballader, klassiske stykker og populærmusikk og viser. Flere av de er skrevet og tonesatt av Jan Tore Saltnes. (Foto: Sonja Evang)

Konsert i Gjøvik kirke 11.09.2024 kl 19.00

Satlnes er aktivt medlem av Nordic Tenors som reiser landet rundt og holder konserter og skal på turne med julekonserter i hele Norge fra nord til sør. Hans vakre tenorstemme må bare oppleves.

Tormod Borgen Rogne har vunnet to ganger VM i plystring, første gang i 2009 i North Carolina i USA, og i 2010 i Qingdao og Beijing i Kina. Han har holdt konserter i syv delstater i USA, i Tokyo, i Spania og i Sverige. Opptrådt i TV og radio i utlandet samt i Norge. Han kom på 2. plass i 2017 i Los Angeles. Fikk pris sammen med Roger Whittaker i 2011 i USA.

Han plystrer både klassisk og populærmusikk, og imiterer fugler.

Vi håper på at så mange som mulig vil finne vegen til Gjøvik kirke for å høre denne vakre konserten!

Tormod Borgen Rogne

Jan Tore Saltnes