Ledig stilling som ungdomsarbeider/ tweensarbeider

50-100% fast stilling i Askim menighet

Tre gutter på konfirmasjonsleir som sitter på bakken.

ASKIM MENIGHET HAR LEDIG 50-100% FAST STILLING SOM

UNGDOMSARBEIDER/TWEENSARBEIDER

Askim er siden 1.1.2020 en del av Indre Østfold kirkelige fellesråd, fellesrådene slo seg sammen samtidig med kommunene i vårt område. Askim er den største byen i Indre Østfold med ca. 16.000 innbyggere. Menigheten i Askim er forholdsvis stor både i forhold til antall medlemmer, ansatte og frivillig engasjerte medarbeidere. Teamet av ansatte består av godt skolerte og motiverte medarbeidere, blant annet en soknediakon, tre prester, kantor og to ansatte innenfor trosopplæring / barne- og ungdomsarbeid. Vi har et godt samarbeid med Normisjon Askim, de andre misjonsorganisasjonene, kirkesamfunnene og kommunen.

Askim menighet ønsker å utvikle og bygge tilbud i menigheten for Tweens (10-14 åringer). Ungdomsarbeideren vil få ansvar for å lede utviklingen og oppstart av tilbud i denne aldersgruppen. Askim menighet er også opptatt av å ha et godt konfirmantarbeid. De siste årene har vi hatt mellom 60-90 konfirmanter årlig. Ungdomsarbeideren vil ha en sentral rolle i dette arbeidet i tett samarbeide med kapellanen i menigheten. Tilbud til videre opplæring og fordypning i den kristne tro for ungdom etter endt konfirmanttid er også en prioritert sak for menigheten. Askim sokn er hovedarbeidssted, men arbeid i andre sokn kan forekomme. Endring i stillingsinnhold kan skje som følge av det pågående arbeidet med strategisk utvikling av tilbudet i menigheten.

Sentrale arbeidsoppgaver:

· Skape nettverk og ha ansvar for å bygge tweens- og ungdomsarbeid i menigheten

· Ledertrening/veiledning for ungdom

· Oppgaver innenfor menighetens plan for trosopplæring

· Ungdomsarbeideren skal delta i kirkens konfirmantarbeid og ha det administrative ansvaret.

· Kommunikasjonsarbeid i tilknytning til stillingen (SoMe/nesttside/invitasjoner)

Ønskede kvalifikasjoner:

· Utdanning innen kirkelig barne- og ungdomsarbeid.

· Søkere med annen relevant utdanning kan også tas i betraktning.

· Erfaring fra kristent ungdomsarbeid i menighet eller organisasjon.

· Erfaring med nettverks- og relasjonsbygging.

· Personlig egnethet, gode samarbeidsevner og en fleksibel innstilling vil gis betydelig vekt i vurderingen.

Vi tilbyr:

· Varierte og meningsfylte arbeidsoppgaver i et godt og tverrfaglig arbeidsmiljø.

· Godt kollegafelleskap i menigheten og i prostiet.

· Lønn og arbeidsforhold etter gjeldende avtaler på kirkelig sektor.

· Medlemskap i KLP pensjonsordning.

Det er helge- og kveldsarbeid i stillingen.

Tiltredelse etter avtale. Fast ansettelse krever medlemskap i Den norske kirke. Prøvetid er 6 måneder. Tilfredsstillende politiattest må fremlegges ved tilsetting.

Kontaktpersoner: HR-leder og daglig leder Askim menighet Gunnlaug Brenne tlf 95840589, kirkeverge Anne-Grethe Larsen tlf 99560930 eller fungerende sokneprest/kapellan Preben Hodt tlf 415 78 974. Søknad og CV sendes postmottak@iokf.no Søknadsfrist 01.08.24 kl. 12.00

Kontaktinformasjon for Indre Østfold kirkelige fellesråd

Kirkeverge i
Indre Østfold kirkelige fellesråd:
Anne-Grethe Larsen
tlf 69681440 mobil  99560630