Søk på stillingen (i ny fane)
Om stillingen
Oppsal menighet har ledig stilling som daglig leder
Har du lyst til å bli den nye daglige lederen i Oppsal menighet?
Som daglig leder får du en spennende og utfordrende jobb med varierte oppgaver, hvor ingen dag er lik.
Menigheten har som visjon: «Mennesker møtt av Jesus Kristus». Vi vil dele Guds ord slik at troen og gleden vokser, og mennesker erfarer Gud i sine liv.
Menighetens satsningsområder er gudstjenester, undervisning for barn og unge og diakoni. Det er et tett samarbeid mellom ansatte og frivillige i menigheten.
Oppsal menighet har ca. 10 000 medlemmer og menighetens aktiviteter foregår i disse byggene: Oppsal kirke (1961) og Søndre Skøyen kapell (1980). Menigheten har utstrakt samarbeid med flere ulike aktører og organisasjoner.
Daglig leder er administrativ leder i menigheten med et overordnet ansvar for personell, økonomi, aktivitet og HMS. Daglig leder samarbeider med soknepresten og menighetsrådslederen om planlegging og gjennomføring av menighetens vedtatte mål og prioriteringer.
Vi ønsker oss en trygg og tydelig leder som kan bygge team, inspirere menighetens ulike profesjoner og aktivt bidra til godt samarbeid mellom ansatte og frivillige. Daglig leder må ha blikk for helhet og detaljer, evne til langsiktig planlegging og til å ta ting på sparket.
Les mer om menigheten her: Menighetens nettsider
Som følge av at kirken er i endring vil det også måtte påregnes at rollen som daglig leder endrer seg, både i oppgave- og ansvarsfordeling.
Kirkelig fellesråd i Oslo innhenter samtykke fra alle søkere til å stå på offentlig søkerliste. Det er mulig å bli unntatt fra å stå på offentlig søkerliste. Har man gitt samtykke til å stå på offentlig søkerliste kan dette på ethvert tidspunkt trekkes tilbake.
Kirkelig fellesråd i Oslo følger forvatningslovforskriften kapittel 5 og praktiserer partsoffentlighet/partsinnsyn.
Nøkkelinformasjon
Arbeidsoppgaver
- Personalledelse av staben
- Økonomiforvaltning og styring
- Daglig leder for menighetsrådets virksomhet (saksbehandler og sekretær for menighetsrådet)
- Koordinering av frivilliges bidrag til menighetens arbeid
- Oppfølging av kirkebygg, kontorer og utleie
- Ansvar for at menigheten er hensiktsmessig og effektivt organisert og at aktivitet og ressursbruk er i samsvar med gjeldende prioriteringer og budsjettrammer
- Ansvar for å videreføre og utvikle relasjoner med samarbeidspartnere til menigheten
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på høyskole-/universitetsnivå
- Relevant yrkeserfaring kan kompensere for manglende utdanning
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Lederutdanning-/erfaring er ønskelig
- Organisasjonserfaring er ønskelig
- Kunnskap om kirkelig virksomhet er ønskelig
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Særskilte krav
- Medlemskap i Den norske kirke
Personlige egenskaper
- Ansvarlig
- Handlekraftig
- Endringsvillig
- Gode Kommunikasjonsevner
- Inspirerende
- Helhetstenkende
- Gode samarbeidsevner
- Strukturert med god orden
Vi tilbyr
- Lønn og øvrige vilkår i samsvar med tariffavtale for KA
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger, medlemskap i KLP
- Fleksibel arbeidstid
Adresse:Solbergliveien 85, 0683 Oslo, Norge
Kontaktinformasjon
Om arbeidsgiveren
Oppsal menighet har som visjon: «Mennesker møtt av Jesus Kristus», tydeliggjort i verdiene: Møte-Lære-Leve. Vi vil gi kunnskap i møte med Guds ord slik at troen og gleden vokser og mennesker erfarer Gud i sine liv. Menighetens satsningsområder er gudstjenester, trosopplæring og diakoni, og det er et tett samvirke mellom ansatte og frivillige i menigheten.
Staben, som har felles kontor i Oppsal kirke og i menighetshuset, består av to prester, daglig leder, kateket, undervisningsansatt og diakon på heltid samt organist på deltid.
Oppsal menighet har ca. 10.000 medlemmer med to prekensteder: Oppsal kirke (1961) og Søndre Skøyen kapell (1980). Oppsal kirke har et rikt gudstjenesteliv med gudstjenester alle søndager og helligdager. I Søndre Skøyen kapell holdes gudstjenester annenhver søndag av Vitalkirken Østensjø, og annenhver søndag feires gudstjeneste drevet av frivillige krefter.
Kirkelig fellesråd i Oslo (KfiO) er forvaltningsorgan for de 39 menighetene i hovedstaden, med ca. 280 ansatte.
Ansvarsområdet dekker også eiendomsforvaltning for 65 kirkebygg og andre eiendommer.
Driftsbudsjettet er i 2024 på 288 millioner og investeringsbudsjettet på 45 millioner kroner.
KfiO har sammen med Oslo biskop og bispedømmeråd visjonen om at kirken skal være levende, nær og tilgjengelig i lokalsamfunnet.