Vil du bli vår nye diakon?

Vi er en stor og spennende menighet med et mangfold av mennesker i ulike aldre. Vi søker nå en erfaren og initiativrik diakon som sammen med menighetsråd, frivillige og faste ansatte, vil være en drivkraft i vårt menighetsbyggende diakonale arbeid videre. Se mer informasjon og hele annonsen her.

Vil du bli vår nye diakon?

Om stillingen:

I Kirkelig Fellesråd i Oslo, er det ledig for snarlig tiltredelse 100 % stilling som soknediakon med arbeidssted i Ris menighet. Diakoni er kirkens omsorgstjeneste. Den er evangeliet i handling og uttrykkes gjennom nestekjærlighet, inkluderende fellesskap, vern om skaperverket og kamp for rettferdighet. Diakonen leder menighetens diakonitjeneste og har sammen med menighetsrådet, diakoniutvalget og øvrige medarbeidere, medansvar for å rekruttere, veilede og inkludere frivillige medarbeidere i menighetens aktiviteter og gudstjenesteliv.

Vi søker etter en medarbeider som kan være en brobygger i menighetens ulike aktiviteter og fellesskap, og som kan lede menighetens diakonale arbeid videre.

Arbeidsoppgaver

• Faglig leder for det diakonale arbeidet i soknet
  • Lede og utvikle det diakonale arbeidet i menigheten
  • Delta i gudstjenester
  • Organisere, koordinere, rekruttere og inspirere frivillige medarbeidere
  • Utvikle fellesskapsbyggende tiltak i samarbeid med diakoniutvalget, menighetsrådet, stab og frivillige medarbeidere, med særlig fokus på eldre
  • Videreutvikle samarbeidet med viktige lokale aktører
  • Etablere oppsøkende diakonalt arbeid
  • Samtaler, sorgstøtte og sjelesorg
  • Deltakelse i stabs- og menighetsfellesskap - og aktiviteter

Kvalifikasjoner

• Utdanning i samsvar med Tjenesteordning for diakoner i Den norske Kirke
  • Det er ønskelig med erfaring fra diakonalt arbeid og menighetsliv

Særskilte krav

• Medlemskap i Den norske kirke
  • Tilfredsstillende politiattest må fremlegges ved ansettelse, jf. Kirkelovens § 29

Personlioge egenskaper

• Erfaring og kompetanse knyttet til samtaler og sjelesorg
  • Erfaring med rekruttering, veiledning og oppfølging av frivillige i ulike aldre
  • Gode samarbeidsevner
  • Omgjengelig, fleksibel, selvstendig og løsningsorientert
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

• Lønn og øvrige vilkår i samsvar med tariffavtale for KA etter avtaleverket i kirkelig sektor
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger, medlemskap i KLP.
  • Dedikerte medarbeidere og frivillige i en aktiv menighet med store ambisjoner

Se hele annonseteksten her:  Annonse - Webcruiter

Kontaktinformasjon for Ris menighet

Ris kirke ligger i Risbakken 1, med Ris menighetshus rett ved siden av. Holmenkollen kapell er lokalisert i Holmenkollveien 142.
Kontoradresse:
Ris menighet
Risbakken 1

Besøks- og telefontid:
Man-fre kl. 10-14
Kontakt oss:

E-post: post.ris.oslo@kirken.no
EHF-faktura:
Org.nummer: 976 987 144
Vil du gi en gave til menigheten?
Bankontonr: 1503 04 27081
VIPPS: 10182 - merk med "gave"