Lysvesper 7 september kl. 19 i Sagene kirke med mye jazz. Tord Gustavsen med Vegard Kvamme Holum på trompet. Erik Hillestad betraktning.

Torsdag 7. september kl. 19 inviterer vi igjen til jazzmesse i Sagene kirke. Denne gangen har Tord Gustavsen med seg Vegard Kvamme Holum på trompet. Erik Hillestad skal holde en kort betraktning. Jon Andreas Hasle er liturg.

En strålende, ung musiker, er jazzpianist Tord Gustavsens karakteristikk av Vegard Kvamme Holum, som han skal spille sammen med på lysvesper i Sagene kirke torsdag 7. september kl. 19. Kvamme Holum er multi-instrumentalist, komponist/arrangør og pedagog frå Fosnavåg, bosatt i Oslo. Han har en mastergrad fra Norges Musikkhøgskole. I 2015 ga han ut plata «Heim» med Holum Trio og har samarbeidet med artistar som Morten Abel, Frida Ånnevik, KORK og Erlend Skomsvoll. Nå står altså et samarbeid med Tord Gustavsen for tur. På lysvesperen skal Vegard Kvamme Holum spille trompet.

Erik Hillestad skal holde en kort betraktning. Jon Andreas Hasle er liturg.

Lysvesper er en tidebønn med jazz som viktig element. Den klassiske vesperen har fått sin egne, meditative form i Sagene kirke, preget av keltisk tradisjon.

Senere i høst vil det bli lysvespere også 12. oktober og 23. november.

Tord Gustavsen