Hvem blir ny biskop i Oslo etter Kvarme?

15. juni kl. 19.30 i Trefoldighet kirke i Oslo kan du møte de fem nominerte kandidatene til valget av ny biskop i Oslo;  Anne-May Grasaas, Kåre Rune Hauge, Marit Halvorsen Hougsnæs, Sturla Johan Stålsett og Kari Veiteberg.

Hvem skal overta når Ole Christian Kvarme går av til høsten?

Det skal utnevnes ny biskop i Oslo

Torsdag 15.juni kl.19.30 kan du møte kandidatene i Trefoldighetskirken!

Presentasjon og utspørring om aktuelle tema for Den norske kirke og Oslo bispedømme.  Spørsmål fra salen.   Møteleder: Tor Øystein Vaaland

Nominert til ny biskop i Oslo: Anne-May Grasaas, Kåre Rune Hauge, Marit Halvorsen Hougsnæs, Sturla Johan Stålsett og Kari Veiteberg.

I prosessen med utvelgelse av ny biskop til Oslo bispedømme har Bispedømmerådet fremmet fem kandidater som menighetsråd og kirkelig ansatte skal stemme på i perioden 18. juni til 24. august. Deretter skal de tre med flest stemmer gjennom en tilsettingsprosedyre før Kirkerådet gjør en tilsetting.

Mer informasjon om kandidatene finner du på nettsidene til Oslo bispedømme: https://kirken.no/nb-NO/bispedommer/Oslo/nyhetsarkiv/fem-kandidater-til-a-bli-biskop-i-oslo/

Arr. Åpen folkekirke i Oslo bispedømme