Forestillingen i Jakob i Torshov kirke

Søndag 27 august kl. 18 åpner dørene i Torshov kirke for forestillingen Jakob med forteller Helga Samset og trompetist Jonas Kilmork. Forestillingen vises i forbindelse med konfirmantinnskrivning (KL 17!) Etter forestillingen er det reunion for fjorårskonfirmanter og unge voksne i SPLITS NORDRE AKER PROSTI. Forestillingen er et trosopplæringsprosjekt og passer for barn fra ti år. Ta gjerne med deg tenåringen ! ÅPEN FOR PUBLIKUM GRATIS INNGANG. Les mer her

Forteller Helga Samset spiller med Jonas Kilmork. Her avbildet med trompetist Arve Henriksen.

Jakob – veien hjem er lang

«Jakob – veien hjem er lang» nyproduseres våren 2017, med barn og ungdom fra 10 år som målgruppe. Jonas Kilmork Vemøy spiller trompet og komponerer musikken her sammen med forteller Helga Samset.

Torshov kirke søndag 27 august kl. 18.00 GRATIS INNGANG

I forbindelse med innskrivning av nye konfirmanter og konfirmantreunion for fjorårets konfirmanter i SPLITS - de tre menighetene i Nordre Aker prosti innenfor Ring 3*, inviterer vi til forestillingen "Jakob" for konfirmanter, foreldre og fjorårskonfirmanter, konfirmantledere og unge voksne.

Men vi ønsker også å nå et bredere publikum, dersom du har lyst til å komme og ta gjerne med deg barn fra ti år.

* SPLITS er et samarbeid mellom Sagene og Iladalen, Torshov og Lilleborg, og Paulus og Sofienberg menigheter i Nordre Aker prosti om trosopplæring, konfirmasjon og unge voksne.

Helga Samset er en av Norges mest erfarne fortellere.

Han lurte broren sin og rømte landet. Han sloss med Gud og brukte et helt liv på å komme seg hjem.

Fortelling: Helga Samset. Musikk: Arve Henriksen. Dramaturg: Ragnhild Mærli. Et øye utenfra: Indra Lorentzen. Produsent: Helga Samset.

For ungdom og voksne.

«Jakob – veien hjem er lang» nyproduseres våren 2017, med barn og ungdom fra 10 år som målgruppe. Jonas Kilmork Vemøy spiller trompet og komponerer musikken her.

Forestillingen er støttet av Kirkerådet, Spenn.no, Bibelselskapet, Norsk forfattersentrum