Torsdagskvelder med Uro i Paulus. Lysvesper og Gjenoppdag kristendommen i Sagene og Ila.

Sett av torsdagskveldene til våren. En torsdag i måneden samtaler prestene Ole Andreas Holen og Ingrid Nyhus med kjente gjester i Paulus Kirke om det som uroer oss i tiden og i sinnet. Andre torsdagskvelder er det Lysvesper i Sagene kirke med Tord Gustavsen. Seks torsdagskvelder kan du bli med på samtaleforum for "Gjenoppdag kristendommen" i Ila kirke med Knut Rygh.

”Uro i Paulus”

Paulus kirke er endelig åpnet igjen etter mange års oppussing og tiden er inne for å invitere til ”Uro i Paulus.” Konseptet er enkelt: En torsdag kveld i måneden inviterer prestene Ingrid Nyhus og Ole Andreas Holen en kjent gjest til i Paulus kirke på Grünerløkka, til en times samtale på scena. Målet er å sette søkelyset på uro i tiden og uro i sinnet.  Vi samtaler om det vi tror rører seg i storsamfunnet og det som berører oss på dypet, kvelds tema og gjest lanseres fortløpende.

Vårens datoer er: Torsdag 1. feb kl. 19, 1. mars, 12. april, 10. mai og 7. juni.

Ingrid Nyhus (30) er prest i Paulus og Sofienberg menighet. Hun har vært prest i Bergen sentrum, der hun blant tok initiativ til konseptet «Tabutorsdag» - med et kjent navn over et kjent tabu i vår tid. Ole Andreas Holen (49) er prest i Sagene og Iladalen menighet, og har bakgrunn som journalist.