Maria Kjos Fonn og Per Petterson i Sagene kirke(nb: påmelding)

Forfattersamtaler lørdag 10. oktober i Sagene kirke: Samtale mellom forfatter Maria Kjos Fonn og psykolog og menighetsrådleder Kjersti Gulliksen - og samtale mellom forfatter Per Petterson og sokneprest Knut Rygh. Gratis inngang, men påmelding på forhånd.

Maria Kjos Fonn og Per Petterson i Sagene kirke(nb: påmelding)
Åpen kirke i Sagene har 10 års jubileum 10.10.2020 og dette vil bli markert med ulike arrangement hele dagen. Dette arrangementet er også en del av Akerselva litteraturfestival vorspiel.

Arrangementene er gratis, men pga. smittevern er det påmelding med totalt 140 plasser tilgjengelige og forhåndspåmelding.

Forfattersamtale: Per Petterson

Lørdag 10. oktober kl. 17:00 i Sagene kirke.

Samtale mellom forfatter Per Petterson og sokneprest Knut Rygh med utgangspunkt i boka Menn i min situasjon. Hovedpersonen Arvid Jansen bor på Bjølsen, ved Advokat Dehlis plassplass, nyskilt. I boka reflekter han over hvordan situasjonen ble slik den ble.

Per Petterson er en av Nordens mest internasjonalt anerkjente forfattere. Han har utgitt ni bøker og er oversatt til over 50 språk. Petterson har hatt betydelig suksess i både inn- og utland. Det store internasjonale gjennombruddet kom med romanen Ut og stjæle hester.

Påmelding: https://pameldinger.no/e/okvuyc

Forfattersamtale: Maria Kjos Fonn

Lørdag 10. oktober kl. 19:00 i Sagene kirke

På verdensdagen for psykisk helse, 10. oktober, har vi invitert Sagene-beboer, forfatter, skribent og samfunnsdebattant Maria Kjos Fonn inn i Sagene kirke til en forfattersamtale med menighetsrådsleder og psykolog Kjersti Solhaug Gulliksen

Maria Kjos Fonn (f. 1990) ble nominert til Tarjei Vesaas debutantpris og fikk Aschehougs debutantstipend for debutboka si, novellesamlingen Dette har jeg aldri fortalt til noen. Romanen Kinderwhore høstet svært gode anmeldelser og boka ble nominert til både Brageprisen og P2-lytternes romanpris. Et fellestrekk ved forfatterens skjønnlitterære produksjon er undersøkelser av utenforskap, eksistensiell angst, rusavhengighet og hva som gir oss mennesker verdi i egne og andres øyne.

Kveldens samtale tar utgangspunkt i forfatterens nyeste roman Heroinchic, som lanseres 9. oktober. I romanen møter vi Elise som vokser opp i et musikalsk hjem på Uranienborg med en lysende fremtid som sanger. Selv kjenner Elise på en indre tomhet, som står i kontrast til de andres bilde av henne. Tomheten leder henne inn i en rekke selvdestruktive forsøk på å lege seg selv. Forsøkene kulminerer i en rusavhengighet som får store følger for Elise og hennes familie.

I samtalen drøfter vi hvordan vi kan forstå selvdestruktive handlinger, hva som kan hjelpe oss når vi er som lengst nede, hva som opprettholder utenforskap og hva som er et godt liv.

Påmelding: https://pameldinger.no/e/yfajbv