Innsettelse av ny diakon Anne Marie Sverdrup i høymessen i Sagene kirke søndag 15. januar kl. 11.00.

Jeg er opptatt av livet mellom mennesker - og håper på gode møter, i og utenfor kirkerommet, sier Anne Marie, som nettopp har begynt som diakon i vår menighet. Les mer om henne og hva hun skal gjøre her. Du møter henne til samtale hver torsdag kl. 16 - 17 i Åpen kirke, på babysang og hyggetreff.

Innsettes i Sagene kirke 15. januar kl. 11.00 ved sokneprest Knut Rygh. Dåp og Nattverd.

Anne Marie Sverdrup - ny diakon fra januar 2017

Jeg er spent - og gleder meg til å bli kjent i Sagene og Iladalen!

I januar er det fire år siden jeg ble vigslet i Moss kirke, og nå kommer jeg fra diakonstilling i Drøbak og Frogn sokn. Det er lenge siden jeg har arbeidet i Oslo, som er den byen jeg er vokst opp i, men for noen år siden hadde jeg et engasjement ved Kirkelig Ressurssenter mot vold og seksuelle overgrep. Jeg er også utdannet førskolelærer, og jeg har studert kunsthistorie og vært ansatt på museum. En periode bodde jeg i Trondheim og var blant annet klokker i Nidaros domkirke. Jeg er opptatt av livet mellom mennesker - og håper på gode møter, i og utenfor kirkerommet.