Se bildene fra Ila kirke sin klosterhage. Grønn kirke med grønne midler fra bydel Sagene!

Bydel Sagene bevilget  15 000 kroner i grønne midler til Sagene og Iladalen menighet- Både vindruer, busker og kirsebærtre ble plantet. Barna fra Superfredag var med å plantet urter og nå er de klare for innhøsting og Hokkaido gresskarsuppe!

Alle gode krefter samler seg når vi nyskaper miljøet rundt Ila kirke. Ved Sagene kirke har vi allerede plantet roser. Det blir stauder, busker og trær rundt veggene i Ila. Med settekasser kan vi plante grønnsaker. Vi ønsker å bruke disse i alle menighetsaktivitetene for alle aldersgrupper. Slik tar vi opp en mer en tusen årig tradisjon med klosterhage! Det skalø pleies med grønne fingre fremt til innhøsting og vinterdvale. Kontakt Audhild på kontoret. Grønne midler er bevilget av Sagene bydel