Musikkmeditasjon med bønn og stillhet i «Kirkeuka for fred»

Velkommen til musikkmeditasjon i Trefoldighetskirken onsdag 21. september kl 19 med bønn og stillhet. Vi inviterer til musikalsk samspill med Marit Steinsli på fløyte, Tove Margrethe Erikstad på cello og Åslaug Hegstad Lervåg på klaver. Stig Utnem og Målfrid Finnseth medvirker med bønn og liturgi.

Musikkmeditasjon med bønn og stillhet i «Kirkeuka for fred»

«Du viste oss veien til livet»

I 2022 arrangeres Kirkeuka for fred mellom 15. – 22. september. Det er en uke med bønn om rettferdighet og fred i konflikten mellom israelere og palestinere. Årets tema er: «Tro, håp og kjærlighet i handling». Kirkeuka for fred i Palestina og Israel er et initiativ fra Kirkenes Verdensråd, og bunner i et initiativ fra medlemskirkene i Israel og Palestina.

Trefoldighetskirken i Oslo inviterer til en time med bønn, musikk og stillhet, i solidaritet med og forbønn for kristne i våre søsterkirker i Palestina og Israel, og for alle de mennesker som lider under konflikten. Musikalsk blir det blant annet musikk av den walisiske komponisten Hilary Tann, sammen med noen salmetoner, enkel liturgi, bønn og stillhet.

Musikk: Marit Steinsli, fløyte, Tove Margrethe Erikstad, cello og Åslaug Hegstad Lervåg, klaver
Bønn og liturgi: Stig Utnem og Målfrid Finnseth
Arrangør: Trefoldighetskirken - Oslo Domkirkens sokn

Det inviteres til en time med musikk, bønn og stillhet