Ledig stilling

Leirfjord og Alstahaug kirkelige fellesråd har ledig følgende stilling - Gravplassarbeider i 30 % fast stilling

Ledig stilling

Kirkelige fellesråd drifter kirkelig sektor i hhv. Leirfjord og Alstahaug kommune, samt er vertsfellesråd for Trosopplæringen i Nord-Helgeland prosti. Vi er pt. 16 ansatte tilknyttet driftsoppgaver i 11 menigheter og 12 gravplasser. Fellesrådet har også ansvaret for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av 6 kirkebygg, og menighetssenter hvor hovedkontorene ligger.

Kirkelige fellesråd er inne i en spennende periode med organisasjonsutvikling, hvor hhv. Leirfjord og Alstahaug kirkelige fellesråd har vært slått sammen i en forsøksordning på fra 01.01.20. Endelig vedtak om sammenslåing skal behandles i løpet av 2023.

Leirfjord og Alstahaug kirkelige fellesråd har ledig følgende stilling
-    Gravplassarbeider i 30 % fast stilling

Arbeidsområde:
Alle gravplassene i Leirfjord og Alstahaug kirkelige fellesråd, med særskilt ansvar for Tjøtta krigsgravplasser sammen med annen ansatt.

Arbeidsoppgaver:
Drift og vedlikehold av gravplassene (klipping, søppelanordning, brøyting, skjøtsel av planter etc.), tilsyn og renhold av bygninger knyttet til gravplassene, samt ansvar for maskinutstyr.
Andre oppgaver kan være; praktisk tilrettelegging ved begravelser på gravplassene. Det er generell stillingsbeskrivelse for gravplassarbeider.

Det er ikke krav om medlemskap i Den norske kirke jfr. gravferdsloven § 22 for arbeider tilknyttet kun gravplassene, men kan være en fordel.

Arbeidstid:
Årstimeverket på 585 timer, utføres etter gjennomsnittsberegning i perioden mai-september, med ei fordeling på 30% st. i 2 måneder og 100% st. i 3 måneder innenfor arbeidsperioden.  Utgangspunkt for beregning er 37,5 timers uke pr. 100% stilling.

Det forutsettes team-arbeid mellom øvrige tilsatte gravplassarbeidere.

Krav:
Vi søker en allsidig person med fagbrev i tilknytning til relevante fagområder og/eller praktisk erfaring fra relevant arbeid, som f.eks. på grøntanlegg, maskinfører, bygg- og anlegg (tømrer).
•    Det kreves evne til prioritering og selvstendig arbeid. Det kreves gode samarbeidsevner, hvor team-arbeid med øvrige stab og samarbeidspartnere inngår.
•    Personlig egnethet som serviceinnstilling, ordenssans, ansvarsfull og interesse for fagområdet vil bli vektlagt, samt forståelse for gravplassområdene og kirkens særpreg som arbeidsplass.
•    Kjennskap til HMS-arbeid, samt bruk av PC som arbeidsverktøy er ønskelig.
•    Det kreves at søker har sertifikat BE og disponere egen bil, da tjenestestedene strekker over et større område. Det er ønskelig at søker kan bruke/kjøre liten gravemaskin.

Referanser fra de to siste arbeidsforholdene vil bli innhentet ved innkallelse til intervju.

Tilsetting skjer på de vilkår som framgår av lover og reglementer og KAs tariffavtaler. Pensjonsordning i KLP.

Tiltredelse: Etter nærmere avtale.

Søknad med CV sendes gjennom Jobbsøkerportalen, Webcruiter – på følgende link: https://8007.webcruiter.no/Main/Recruit/Public/4641881596?link_source_id=0

Event. spørsmål om stillingen kan rettes til daglig leder/kirkeverge Tove K. Hansen, tlf. 7507 5685/ mob. 913 54206 el. konsulent Atle Nilsen tlf. 7507 5720/ mob. 905 32206.

Søknadsfrist: 16.april 2023