Jula 2021

Her kommer glimt fra gudstjenestene i jula: julaften, førstedag jul og midnattsmessa. Og nesten alle utendørs!

Jula 2021

Det ble en frisk julaften med tre ute-gudstjenester. Mange møtte opp og gjorde det til en kjempefin julaften. Tufsingdalen musikkorps spilte i Tufsingdalen, i Dalsbygda sang Jenny & Einar Mathisen Østgårdsgjelten og Amalie & Sondre Krog Kvaal, og på Os var det Malin Bjørsrud som bidro med solosang. Ellers foruten staben, bidro Berit Siksjø, Hege Brynhildsvoll og Amund Ryen med lesing av juleevangeliet, og menighetsrådene sammen med kirketjenerne, la til rette så vi kunne være ute. På Hagenjordet var det også på lille julaften en snø-ryddegjeng.

Første juledag feira vi gudstjeneste inne i Os-kirka. Det var dåp, og vi fyllte kvota for hvor mange vi kunne være inne (50). Øystein Dalbakk Myre sang og spilte.

Nyttårsaften også dette året ble feira ute med fakkeltog og midnattsmesse. Det ble en stemningsfull aften med bålpanne, lyslykter og fakler. Familien Ryen/ Dirfeldt bidro med sang. Og etterpå serverte menighetsrådet/ Ragnhild Trøan pepperkaker og kaffe.

Takk til alle som har bidratt på mange måter! og for alle som kom!

Her kommer bildeglimt fra begivenhetene, klikk på bildene for å få dem større.

Foto Øystein D.M på piano: Alfhild Myre. Ved Dalsbygda kirke: Ingrid Engan. Ved Narbuvoll kirke nyttårsaften: Ragnhild Trøan og Thomas Engåvoll.