Jule-arrangementer 2017

Her kommer noen glimt fra det som har skjedd i kirka i desember.

Jule-arrangementer 2017

Hele 1500 var innom kirkene våre i desember! Det begynte med konsert med Guren Hagen i Dalsbygda kirke 3. desember,

Konfirmantene deltok aktivit under hele lysmessa 10. desember med lystenning, lesing, noen som sang og spilte i band, og en som styrte det tekniske med tekster på storskjerm.

Først ute med "Vi synger jula inn", var Narbuvoll, med de musikalske gjestene Svanhild Eimhjellen Ryen, Sarah Bakken og Inger Siksjø. Menighetsrådsleder Roar Kvilvang leste dikt, og Stig prest hadde ord for kvelden.

I Dalsbygda var det bygdas eget musikkorps, samt Noemi Hemnga og Jenny Dalbakk, som bidro musikalsk.

19. desember var Os Skolekorps med drill, og sangelevene Jenny Dalbakk, Ingebjørg Langøien og Elisabet J. Larsen med som musikalske gjester da vi sang inn jula i Os-kirka.

Den 21. desember var den opprinnelige osingen Marianne Pentha i Os-kirka og holdt konsert sammen med Øyvind Boye og musikere.

Morgenen etter var kirka full av skoleelever. Kl 9.15 i Os-kirka og kl 12 i Dalsbygda. Elevene satt som tente lys! I Os bidro kulturskoleelever (og lærere) med musikk, og mellomtrinnet sitt kor sang.

Lille julaften var det gudstjeneste på Verjåtunet, der tre søte jenter sang for oss.

Julaften var det gudstjeneste i Tufsingdalen kl 12. Bygdas musikkorps stilte opp og spilte for oss. På gudstejnesten i Dalsbygda var det Andreas Galåen Bredalslien som spilte en julemedlay på piano, mens i Os var det Amalie Torp Aas, Camilla Aas, Langøien Bjørnerås trio og en yngre utgave av Fam Ryen Dirfeldt, som bidro musikalsk utenom allsangen og ellers det som skjedde i gudstjenesten.

Os-kirka var like full 1. juledag som på julaften. På juledagen var det duket for storkor: Os Mannskor sang et par sanger "alene", og to sanger sammen med gutte-prosjektkoret. Det ble ei flott gudstjeneste der også Bård Langøien var med på trompet på endel av salmene, samt at han var solist på "O helga natt" som mannskoret og guttekoret avsluttet med.

Vi avslutta desemberen med midnattsmesse nyttårsaften i Narbuvoll kirke. En stemningsfull gudstjeneste der musikalske gjester var fam Ryen Dirfeldt i forskjellige sammensetninger, her under med Stig prest som pianist.