Velkommen som konfirmant!

I disse dager sender vi ut invitasjoner til konfirmasjon i Os til alle som fyller 15 år i 2021, eller begynner i niende trinn til høsten. Alle er hjertelig velkommen! Her finner du mer informasjon om konfirmasjonsopplegget, og hvordan du melder deg på.

Velkommen som konfirmant!

Informasjonsmøte 25. august

Vi starter med et åpent foreldremøte i Os kirkestue onsdag 25. august kl 18.00. Møtet er også åpent for konfirmantene, og egner seg veldig godt hvis man er usikker på hva man skal velge. Vi snakker om hva konfirmasjon og konfirmasjonsundervisningen går ut på, og finner ut hvordan vi kan legge dette opp på best mulig måte.

Dere melder dere på ved å følge denne lenka: minkirkeside.no/os

Påmeldingen gjøres av konfirmant og foresatte i fellesskap. Fyll inn mobilnummer og skriv inn koden dere får på SMS, og velg det soknet dere hører til i. Deretter fyller dere ut feltene så godt dere kan. Pass på å få med opplysninger om medisiner, allergier, lesevansker eller andre ting det er nyttig for oss å vite om.

Vi ber om å få inn påmelding innen 1. september. Dere kan eventuelt melde på ved å sende en SMS til 96626530 med navn på konfirmant og foresatte, og så hjelper vi dere med å registrere opplysningene senere.

Litt om opplegget

Konfirmantundervisningen starter i september. Vanligvis har vi samlinger rett etter skoletid, men det er også noen kveldssamlinger. Det er også samling en lørdag i januar og konfirmantleir i begynnelsen av februar.

Presentasjonsgudstjenester

Konfirmantene blir presentert på disse datoene:

12. september kl. 11.00 i Dalsbygda kirke
19. september kl. 11.00 i Os kirke
17. oktober kl. 19.30 i Tufsingdal kirke

Hvis datoen i deres kirke ikke passer, kan dere velge å være med på en av de andre presentasjonsgudstjenestene. Bare pass på å gi beskjed, så vi vet hvem som kommer.

Når blir det konfirmasjon?

Vanligvis har vi konfirmasjon i pinsen, samt lørdagen etterpå. Det kan selvsagt komme endringer i smittesituasjonen til neste år som gjør at dette må endres på. Men for øyeblikket planlegger vi ut fra at vi kan ha konfirmasjon til vanlig tid neste år.

Det betyr konfirmasjon disse datoene:

• Dalsbygda kirke lørdag 4. juni (pinseaften)
  • Os kirke søndag 5. juni (pinsedag)
  • Tufsingdal kirke 11. juni (lørdag etter pinse)

Konfirmasjon i Os kirke er kl 11.00. Tidspunkt for konfirmasjon i de andre kirkene ser vi på på foreldremøte.

Lurer du på noe mer?

Ta kontakt med kirkekontoret (966 26 540 / kirkekontoret@os.kirken.no), eller med sokneprest Stig Johnsbråten (966 26 530 / sokneprest@os.kirken.no).

Det finnes også mer om konfirmasjon i kirken på konfirmant.no, og du får et lite innblikk i hva konfirmasjonstid kan være på #konfirmantene på TikTok.