Gjeldende bestemmelser
Avtalene forvaltes felles, men Kirkelig fellesråd fører eget regnskap for hver avtale. Ved opprettelsen av avtalen belastes et oppstartsgebyr på kr 160,-.
Ved opprettelse av flerårsavtale avtales det hva avtalen skal dekke av tjenester. Avtalen må minimum tilføres midler tilsvarende 10 års stell iht. stellavtale samt oppstartsgebyr. For øvrig vises det til de enhver tid gjeldende takster.
På nye stellavtaler settes det ned, der det er praktisk mulig, en Emperi undervanningskasse. Kassen fjernes når avtalen opphører, og bedet blir tilbakeført som før kassen ble satt ned.
Innbetalte midler til flerårsavtalen betales ikke tilbake med mindre grovt avtalebrudd fra Kirkelig fellesråd foreligger. Tilbakebetaling skjer under ingen omstendighet til andre enn til den som opprettet avtalen.
Med stellavtale ønskes graven å fremstå representativ. Vi tar forbehold om at vær og plantesykdom kan gjøre at enkelte bed kan stå tomme i korte overgangsfaser.
Hvordan opprette flerårsavtale
For å opprette flerårsavtale, kan du kontakte Kirkelig fellesråd i Trondheim på telefon 994 36 000 eller du kan sette inn penger tilsvarende 10 års stell på avtalekonto 4213.21.72719. Du må merke innbetalingen med navn på gravlagte og gravnr på gravstedet (kirkegårdsnr, gravfeltnr, gravradnr og gravnr) eller festenr samt hvilket stellpakkealternativ du ønsker.
Opplysninger om gravnr og/eller festenr får du ved å ringe Kirkelig fellesråd i Trondheim eller sende en forespørsel pr e-post til post.trondheim@kirken.no.
Når pengene er registrert innbetalt på vår konto, oppretter Kirkelig fellesråd et unikt avtalenummer for gravstedet, og det opprettes en gravstellsavtale. Gravstedet vil bli stelt i starten av juni.
Når det er tomt for penger
Når det ikke er nok midler igjen til neste års vedlikehold, skal Kirkelig fellesråd gi melding til fester slik at avtalen eventuelt kan forlenges. Hvis innbetaling ikke skjer, opphører stellet og eventuelle overskytende midler overføres til forskjønnelse av kirkegården.