Alle trenger vi av og til noen å snakke med

#fortelldet er et samtaletilbud på Snapchat for unge mellom 13 og 18 år.

Alle trenger vi av og til noen å snakke med

Her kan de snakke med en trygg voksen om smått og stort, alt fra glede til sorg og alt midtimellom – om det som rører seg i livet deres. Kanskje er de er usikre på fremtiden, kanskje lurer de på noe om vennskap, eller noe som skjer på skolen, i fritida. Kanskje ønsker de å fortelle om noe som er ugreit, eller noe de er spesielt glad for? 

Alle trenger vi av og til bare noen å snakke med. Katri, Kristine og Knut i #fortelldet er kurset i å  snakke med ungdommer. De har taushetsplikt. De forteller ikke til noen andre om det de har snakket med dem om.

I #fortelldet publiserer vi tegneserier over ulike temaer som det kanskje kan være aktuelt for ungdommene, men  det kan også være noe helt annet de har lyst til å snakke med oss 

Fakta om #fortelldet

  • #fortelldet er knyttet til prosjektet «Ung i Trondheim» - et samskapingsprosjekt mellom Trondheim kommune og U-kirka Trondheim. Prosjektets mål er å skape nye møteplasser, relasjonell velferd,  livskvalitet og styrke laget rundt ungdommer i Trondheim. Prosjektet er inspirert av kommunens strategi «SteinSaksPapir», som arbeider for å bygge sterke barne- og ungdomsfellesskap i Trondheim.«Ung i Trondheim» ønsker å være til stede for ungdommene der de er, også i sosiale medier, og bidra til at de opplever å ha en enda bedre hverdag.

 

  • Blir det lagret personopplysninger? Nei, vi samler ikke personopplysninger (som navn, adresse og telefonnummer) fra de som kontakter oss. Vi sikrer også at det ikke blir lagret et register fra de som oppsøker tjenesten, og ingen data samles som kan spores tilbake til brukerne av chatte-tjenesten.

 

  • Blir chatten slettet? Chattene lagres inntil 24 timer, og det er ingen andre enn de som chatter med ungdommene som ser dem.  Det blir ikke hentet noen form for sensitiv informasjon videre fra chatten. Vi loggfører bare om hvor mange kontakter vi har hatt, kjønn (hvis det er kjent) og  hvilken tematikk samtalene gjelder (med et ord). Dette brukes bare for egen loggføring og registrering og oppbevares på en sikker måte. 

 

  • Kan man få videre samtaler? Ved ønske/behov, kan vi tilby å videreføre chat-samtaler over en sikker telefonlinje. Da vil vi be den det gjelder om å oppgi sitt telefonnummer. Denne informasjonen slettes umiddelbart, og nummeret vil på ingen måte lagres. Vi viser til «Loven til å behandle personopplysninger» og dens paragraf 5, og forsikrer at vi følger denne.

 

 

Dele-knapper kan ikke vises uten at du samtykker til bruk av funksjonelle cookies. For å gjøre dette må du trykke på knappen helt nederst i venstre hjørne og marker sjekkboks for funksjonelle cookies og deretter klikke på \"Oppdater samtykke\". Evt. klikk på \"Godta alle cookies\" for å godta alle kategorier av cookies. Deretter må du laste siden på nytt.

Kontaktinformasjon for Nidelven menighet

Besøks-, leverings- og postadresse:

Nidelven menighet, Nordre Risvolltun 2, 7036 Trondheim 

 

Post kan også sendes til:

Nidelven menighet, Kirkelig fellesråd i Trondheim, Postboks 2300 Torgarden, 7004 Trondheim

Fakturaadresse:
Nidelven menighet, Kirkelig fellesråd i Trondheim, Postboks 2300 Torgarden, 7004 Trondheim

Org.nr. 976998081

Ønsker du å gi en gave til menigheten? Da kan du bruke kontonummer: 4213.20.94726. Merk gjerne med "gave". Tusen takk! 

 

Åpningstider:
Tirsdag-fredag 10-14

Felles sentralbord: Tlf. 994 36 000

E-post: post.nidelven@kirken.no

Beklager, men vi kan ikke finne din posisjon pga instillingene i nettleseren din. Du må tillate autolokasjon for å kunne benytte denne funksjonaliteten:

Se instruksjoner for din nettlester under:

Internet explorer

Internet options / Privacy / Location / klikk på "Clear sites"

Chrome

Settings / Advanced / Priacy and security / Content settings / Location -> Fjern "kirken.no" fra blokkert-lista

Firefox

Options / søk etter "location" / settings / Fjern "Kirken.no" fra blokkert

Safari

Settings for this website / Location -> "Allow"