Bli med å dele sommerbilder av kirker i Norge på Facebook

Spredt utover hele landet ligger det 1635 kirkebygg som hører inn under Den norske kirke. Vi vil gjerne se dine sommerbilder av kirkene ... og nå er nettsiden kirkesøk.no blitt pusset opp!

Vestby kirke i Akershus. Foto: Svend Ole Kvilesjø / Kirkerådet

Kirkene er i en særstilling som kulturminner, og blant de fremste eksemplene innen arkitektur, kunsthistorie og håndverk fra de siste 1000 år.

* Bilder av norske kirker sommeren 2018: på Facebooksiden til Den norske kirke - her

Informasjon om kirkene

På nettsiden kirkesøk.no finner du bilder av (nesten alle) kirkene. Det ligger også informasjon om faste åpningstider eller kontaktinformasjon for at pilegrimer og besøkende kan avtale tid.

En del av kirkene har små historier knyttet til seg på kirkesøk.no, som gir små glimt inn i en verden befolket av dåpsengler, helgener, fargerike portretter og vakre Kristus-figurer.

* Og her finner du kirkebilder fra høsten 2018