På trua laus LIVE: Fra Hitra til Hollywood – og tilbake igjen

Therese Ulvan er hitterværingen som reiste til Hollywood og videre ut i verden med musikken sin. Men da sjukdommen kom, måtte hun stoppe helt opp. Fra scenen i Dolm kirke forteller hun sin historie i en ny LIVE-utgave av podkasten «På trua laus».

Therese Ulvan (t.h) i samtale med programleder Magne Vik Ravndal i  "På trua laus" fra Dolm kirke.

Det er en rikholdig reise Therese Ulvan har vært ute på. India, Russland, Liverpool og Hollywood er bare noen av stoppestedene. Hun har samarbeidet med store internasjonale musikknavn, og skrevet låter i ulike faser.

Se live-episoden her:

Hør live-episoden her:

Vil hjelpe andre

Therese Ulvan vokste opp på Sandstad på Hitra, i en heim der musikk og opplevelser sto sentralt. Trangen til å reise rundt og se verden ble født i familiens hjemmebygde campingbil.

Da utenlandsreisene var over, endte hun opp i Trøndelag og Trondheim. Her ble Therese plutselig alvorlig sjuk. Karriéren måtte settes på pause og alt endret seg.

I Dolm kirke forteller hun historia, og reflekterer over trua og perspektivene. Nå ønsker hun å bruke erfaringene til å hjelpe andre i livskriser.

«På trua laus» er en podkast fra Nidaros bispedømme. Her forteller ulike mennesker i Trøndelag om sin historie, sine erfaringer og si tru.

Se og hør alle episodene av «På trua laus» på Nidaros bispedømmes sider

Hør alle episodene av «På trua laus» på Spotify

Sesong 3: «Klar for ny sesong av På trua laus - nå enda mer på TV» (25.01.2024)

Sesong 2: «Klar for ny sesong med På trua laus» (17.08.2023)