Kirkemøtet 2024

Kirkemøtet er det øverste demokratiske, representative organ i Den norske kirke. I 2024 ble Kirkemøtet avholdt 11.-14. april. Finn sakspapirer, vedtak og opptak her.

I 2024 er et helt nytt Kirkemøte samlet for første gang. Foto: Kirkerådet | Finn mange flere nye bilder på design.kirken.no.

Kort om Kirkemøtet 2024

Sakspapir, innstillinger og vedtak fra Kirkemøtet 2024

Les sakspapirene og vedtakene fra Kirkemøtet her.

Her finner du opptak fra sendingene

Bla i opptakene fra Kirkemøtet i ruta under her, eller finn frem enklere i listen under ruta.

Merk at alle møter i plenum var åpne og ble strømmet, mens komitémøter var lukket.

Klikk her for å finne liste over opptak fra plenumssalen

Liste over alle opptak

Presse under Kirkemøtet 2024

Pressen ble invitert til delta på Kirkemøtet eller følge møtet via strømming. Er du journalist og har spørsmål om Kirkemøtet? Finn kontaktpersoner nederst på denne siden.

Bilder til fri redaksjonell bruk finner du her. Alle bildene i denne mappen krediteres Foto: Den norske kirke.

Kontaktinformasjon for Kirkemøtet

Kirkemøtets adresse: Kirkerådet, Rådhusgata 1-3, Pb 799 Sentrum, 0106 Oslo.

Telefon: 23 08 12 00.
E-post: post.kirkeradet@kirken.no

Kirkemøtet 2024: 11.–14. april
Kirkemøtet 2025: 23.–28. april

Ansvarlig redaktør
Jorunn Strand Askeland (konst.)