Med samledelse på agendaen

Tirsdag 29. oktober møtes vi rundt temaene informasjonssikkerhet og erfaringer fra sammenslåing og samarbeid mellom fellesråd. Velkommen til "Sammen om å lede" høsten 2024.

Stabsmøtet samler alle uavhengig av arbeidsoppgave. Foto: Bo Mathisen

Sted: Brumunddal kirkestue

Tid: Tirsdag 29. oktober kl. 10.00 - 15.30.

1000 Velkommen og liturgisk åpning

1015 Informasjonssikkerhet v/Elsa Aaquist Storeng
Du er kirkens ytre forsvarsverk! Alle bedrifter og organisasjoner, også Den norske kirke, utsettes for angrep med mål om å stjele og misbruke informasjon om medlemmer og ansatte, som fødselsnummer eller religiøs tilhørighet. Sammen med god teknisk sikring er du som leder viktig i kampen mot hacking, phishing og sosial manipulering.

Elsa Aaquist Storeng er informasjonssikkerhetsansvarlig i Den norske kirke og vil gi oss økt kunnskap om og verktøy til å heve nivået for informasjonssikkerhet i Dnk lokalt. Hun bidrar med forslag til enkle grep for å styrke sikkerheten lokalt.

1115 Samarbeid og sammenslåing av fellesråd – hva er erfaringene og hva kan vi lære av det? Tune-in v/Inger Helén Nygård

1130 Lunsj

1215 Samarbeid og sammenslåing av fellesråd – hva er erfaringene og hva kan vi lære av det?
Hva som er hensiktsmessig størrelser, og hvem man kan samarbeide med, ligger til den lokale kirke å finne vei i. Flere fellesråd har erfart at det kan ligge berikelser og trygghet, effektivisering og innsparinger i ulike samarbeidsmodeller eller sammenslåing med andre fellesråd. Samtidig som det kan gi positive effekter på både arbeidsmiljø, rekruttering og strategisk kirkelig satsing.
Vi får høre erfaringer fra Odal kirkelige fellesråd (frivillig sammenslåing) og Lillestrøm kirkelige fellesråd (nyetablering som resultat av kommunesammenslåing). Det blir gruppesamtale og oppsummering i plenum. Økta ledes av Inger Helén Nygård.

Inger Helén Nygård er fagdirektør i Kirkerådet, avdeling for organisasjonsutvikling (AFO). Hun har lang fartstid i kirkelig fellesråd. Ca.16 år som kateket og de 10 siste årene i ledelsen i Kirkelig fellesråd i Trondheim. Hun jobber nå i Kirkerådet med kulturbygging, organisasjonskultur, og aktivitet for å stimulere til samarbeid og sammenslåing.

1500 Informasjon fra Kirkevergelaget, stiftsdirektør og biskop

1530 Vel hjem