- En stor gave, sier nytilsatt prost i Solør, Vinger og Odal.

Trine Færevåg (62) er tilsatt som prost i Solør, Vinger og Odal prosti. Hun er en av fire som nylig er tilsatt i Hamar bispedømme.

Trine Færevåg (62) blir prost i Solør, Vinger og Odal. Hun gleder seg til å komme tilbake.

Færevåg jobber i dag som sjømannsprest i Spania, men etter 12 år i utlendighet var tiden moden for å komme hjem.

- Jeg vet at det blir mye arbeid. Jeg håper og tror det blir mange gleder, og jeg regner med at det blir noen tårer, sier Trine Færevåg om sine forventninger til jobben.

Hun er allerede godt kjent i distriktet som tidligere prost i Solør. Nå får hun et større distrikt å administrere.

- Jeg vil gjerne fortsette å se meg sjøl som en lagspiller. Et av målene er gjøre det som skal til for at hver av oss får bruke de gavene og evnene Gud har gitt oss.

Færevåg håper å kunne være i gang fra oktober. Hun ser på jobben som en gave, men også en stor utfordring.

- Jeg gleder meg til å komme hjem, sier hun.

Her kan du lese mer om hva en prost er

Ingri  Angvik (28)

er tilsatt som sokneprest i Hadeland og Land prosti. Hennes tjenestested blir Østsinni, Nordsinni, Torpa og Lunde sokn.

Anvik jobber i dag som prestevikar i Vardø sokn, og i Vadsø fengsel.

Elisabeth Eriksen

er tilsatt som prostiprest i Solør, Vinger og Odal prosti.

Eriksen kommer fra jobben som kapellan i Skedsmo menighet på Nedre Romerike.

Bente Elin Lilleøkseth (45)

Se egen sak