Norsk Luthersk Misjonssamband UNG

Visjon: Verden for Kristus

Norsk Luthersk Misjonssamband UNG

Norsk Luthersk Misjonssamband er en fri og selvstendig misjonsorganisasjon på luthersk grunn som jobber under visjonen «Verden for Kristus». Vi har et stort internasjonalt arbeid med prosjekter og utsendinger innen misjon/evangelisering og diakoni/bistand i Afrika, Sør-Amerika og Asia. I Norge har vi blant annet skoler, barnehager, leirsteder og forsamlinger.

Vårt barne- og ungdomsarbeid ønsker å nå nye grupper og kulturer i Norge, særlig i områder med lite kristent barne- og ungdomsarbeid. NLM Midt-Norge har ca. 60 barne- og ungdomslag, og arrangerer omtrent 25 leirer i året rundt omkring i regionen.

Informasjon om NLMs internasjonale misjonsarbeid er en naturlig del av NLM Ung sitt arbeid, og vi oppfordrer barn og unge til å være delta i ytremisjonsarbeidet gjennom misjonsprosjekter, internasjonal diakoni og giverordninger.

NLMs arbeid drives av misjonsengasjerte mennesker på tvers av kirketilhørighet. Vi er åpne for samarbeid og samarbeidsprosjekter på lokalt plan.

Hva kan vi bidra med?

• Trosopplæringsressurser:
  • Misjonsinformasjon:
    • Vi kan være behjelpelige med å utvikle misjonsinformasjon tilpasset ulike målgrupper og ønsker.
    • Vi kan bidra med undervisning, informasjon og fagstoff om den verdensvide kirkes misjons- og solidaritetsarbeid.
    • Tidligere og nåværende misjonærer kan bidra med unik kunnskap om og erfaringer fra arbeid i mange forskjellige land.
  • Leirer:
    • Vi arrangerer leirer for forskjellige alders- og målgrupper, blant annet:
      • Sommerleirer med vannaktiviteter (2.-4. klasse: Plask, 5.-7. klasse: Splash)
      • Leirer med friluftsaktiviteter (5.-7. klasse: WildCamp, WinterCamp og Aktivitetsleir)
      • Adventsleirer og påskeleirer (fra 2.-7. klasse)
      • Ungdomsleirer (8. klasse - 3. vgs.: ReGaze, SommerTreff)
      • Generasjonsleirer og familieleirer (Mix-leir, Familieweekend)
      • Diverse lokale leier for barn (Lammeleir, Bo-hjemme-leir)
    • NLM kan bidra med tema og/eller personell til forskjellige arrangement og leirer for barn og unge.
  • Leirsteder:
    • Søvassli på Vinjeøra (sovassli.no, tlf.: 94 03 26 45, e-post: sovassli@nlm.no)
    • Laberget i Skogn (laberget.no, tlf.: 41 04 52 74, e-post: post@laberget.no)

Kontaktinfo:

• Leder NLM Ung region Midt-Norge: Irene Maria van Andel,
  • Telefon: 469 57 665 (mobil Leder Ung) / 977 64 955 (mobil Leirkonsulent)
  • Epost: iandel@nlm.no, midt-norge@nlm.no

• Nettside: www.nlm.no/arbeid-i-norge/regioner/region-midt-norge
  • Sosiale medier:
    • Facebook: www.facebook.com/NLM.MidtNorge
    • Instagram: www.instagram.com/nlmungmidtnorge

Leirkalender: