SAMMEN i Trøndelag

Vi har den store glede å invitere alle kirkelig ansatte i Nidaros til Stiftsdagene 2022!

Dager der vi SAMMEN kan få faglig, åndelig og sosialt påfyll. Endelig har vi mulighet til å samles igjen.

Stiftsdagene har et relevant og innholdsrikt program. På mandag skal vi SAMMEN se fremover.

Vi er midt i en omorganisering av Dnk. Selv om ingen av oss helt vet hvordan det vil bli i andre enden av prosessen, så vet vi at denne prosessen er vi SAMMEN om. Brit Skjelbred, leder i Nidaros bispedømmeråd, vil orientere om status i etterkant av Kirkemøtet. Brita A. Stene, psykolog og partner i Scandinavian Leadership, vil gi oss innsikt i endringsprosesser: Ny organisering – konsekvenser for vårt samarbeid og vår kultur.

Kirken skal være nærværende i alle lokalsamfunn. Det handler også om at vi skal være en relevant og attraktiv samarbeids- og samskapingspartner i sivilsamfunnet. Atle Sommerfeldt, biskop emeritius, vil inspirere oss til å være SAMMEN for en bærekraftig fremtid.

Mange menigheter har i løpet av 2022 markert Frivillighetens år. Ansatte og frivillige medarbeidere er SAMMEN om å drifte Dnk i Nidaros. I panelsamtalen Frivillighet – fantastisk eller frustrerende? vil et bredt panel drøfte ulike spørsmål knyttet til frivillighet.

Olavsstipendet 2021 gikk til Stein Ellinggard, sogneprest Lademoen kirke. I Dåp i en tid i endring vil han presentere forskningen knyttet til dåpspraksis og Drop-in dåp.

Sunniva Gylver, sogneprest Fagerborg kirke, vil ta oss med inn i livets mangfoldige landskap Midt i alt som er – kjærlighet, sorg og eksistensiell beredskap.

Etter middag på Scandic Nidelven rusler vi opp til Vår Frue kirke, der Siri Helene Erland med band vil gi oss konserten Pilegrim.

På tirsdag kan du velge ett av mange spennende seminar, før vi samles igjen på Gudstjeneste for alle etter lunsj.

Deltagelse, reise og eventuelt overnatting avklares med nærmeste leder før påmelding. Påmeldingsfrist: Søndag 25. september 2022

Vi gleder oss til å være sammen!

Mvh biskop i Nidaros Herborg Finnset, preses og biskop i Domprostiet Olav Fykse Tveit, leder i kirkevergelaget i Nidaros Kjell Inge Nordgård og stiftsdirektør Steinar Skomedal