Stiftsdagene 21.-22. oktober 2024: «Ett lag».

Stiftsdagene 2024 blir en storsamling for alle som jobber i kirka i Nidaros. 21.- 22. oktober er du invitert til faglig og inspirerende fellesskap på splitter nye Quality Hotell Panorama på Tiller i Trondheim.

Stiftsdagene 21.-22. oktober 2024: «Ett lag».

«Ett lag» er tittelen på konferansen. Tross ulik kompetanse, menighet og arbeidsgiverlinje står vi sammen om det å være kirke i Trøndelag.

Klikk her og meld deg på Stiftsdagene nå (link til påmeldingsskjema)

Påmeldingsfrist: 1. september. Påmelding til seminarer kommer i en egen epost etter at påmeldingsfristen har gått ut. Sørg for å skrive inn riktig epostadresse og telefonnummer i påmeldingen.

(Du kan også gå til påmelding lenger ned på sida)

Program:

Mandag 21.oktober:

09.00: Innsjekk hotell og registrering

10.00: Åpning Stiftsdagene 2024

• Gospel Explosion, dir. Leif Ingvald Skaug
  • Preses Olav Fykse Tveit

10.30: På god fot

• Rune Bratseth: Arven etter Eggen
  • De gode historiene i Nidaros
  • Sofaprat, ledet av Magne Vik Ravndal

12.00-13.00: Lunsj

13.15: Hva skal vi med VM på ski?

• Åge Skinstad, Rita Ottervik m.fl: Tiårets folkefest
  • VM og kirka – i hele Nidaros
  • Sofaprat, ledet av Magne Vik Ravndal

15.00: Fra kristningskonger til jubileumsfeiring

• Are Sende Osen: Kristningskongene på 45 minutter
  • Biskop Herborg Finnset og Gunn Mogseth Skrove: Nasjonaljubileum gir nye muligheter

17.30: Program i konferansesalen avsluttes

17.30-19.00 Pause

19.00: Middag

20.30: Sang i 1000 år - Salmekveld med jubileumssus

• Ledet av Knut Størdal og flere musikere

Tirsdag 22.oktober:

8.30-10.00: Seminarer, første bolk

10.00-1030: Pause. Utsjekk etc..

10.30-12.00: Seminarer, andre bolk

Det blir sendt ut eget skjema for å melde seg på seminar til alle påmeldte.

Dette er seminarene du kan velge mellom:

• Den gode samtalen.Hvordan møte pårørende på kirkegården eller den usikre på kirkekontoret på en god måte? (Kirkens SOS)
  • Kirkemusikk under press (Kulturrådgiver Gunn Mogseth Skrove m.fl)
  • På trua laus. Bli med på podkast-opptak og bli kjent med biskopen på en ny måte (Programleder Magne Vik Ravndal)
  • Retreat og åndelig veiledning. Vi besøker klosteret midt i boligfeltet på Tiller (Nidaros retreat)
  • Den norske kirkes forhold til jøder og jødedom (Preses Olav Fykse Tveit)
  • Arbeidsveiledning. Bli kjent med deg sjøl og kollegene dine på en ny måte (Brita Hardeberg)
  • Ny opprustning av kirkebygg. Hvordan kan vi få midler til vår kirke? (KA)
  • Sørsamisk språkbad. Konkret veiledning til sørsamisk liturgi og gudstjeneste (Prest i Saemien Åålmege Einar Bondevik)
  • Ny plan for kirkelig undervisning og læring. Hva betyr det for lokalkirka? (Seksjonsleder Caroline Vesterberg, Kirkerådet)
  • Kirkegårdsstell for ei ny tid (Avdelingsleder Gunnar Hansen, Kirkelig fellesråd i Trondheim)

12.00-13.00: Lunsj

14.00-15.00: Gudstjeneste i Nidarosdomen. Biskop Herborg Finnset, domprost Kristin Moen Saxegård, sokneprest Andreas Hilmo Grandy-Teig m.fl

Mer om påmelding

Stiftsdagene er obligatorisk for alle prester i Nidaros. Prestene melder seg likevel på i det samme påmeldingsskjemaet. Overnatting avklares med prost.

For ansatte i fellesrådene anbefaler vi at en person gjør en samlet påmelding for alle ansatte, da får dere en felles faktura i etterkant (hver påmelding gir én faktura). Velg det totale antalle påmeldinger du skal gjøre, i billettvalget.

Påmeldingen er bindende.

Reise/parkering

Du kan fint ta buss til konferansehotellet. Aktuelle holdeplasser er City Syd/City Syd E6 eller Tillerterminalen. Du kan benytte bilettappen til ATB eller sende kodeord VOKSEN på SMS til nr. 2027. Les mer her: Slik kjøper du billett - AtB

Hotellet har åtte handicap-parkeringsplasser, to i garasjen og seks ute. Utover dette er det ca. 20 parkeringsplasser i garasjen og 60 utenfor hotellet. Det er ingen forhåndsreservasjon på parkeringsplassene. Det går også an å benytte seg av parkeringsplassene ved Rema 1000, det koster 250 kr/døgn og registreres i hotellets resepsjon.