Vi inviterer til allsang i Kirkehagen under Olavsfest!

Kommer du? Her finner du programmet for allsang i Kirkehagen under Olavsfest.

Vi inviterer til allsang i Kirkehagen under Olavsfest!

LØRDAG 29. JULI 16.15

En ettermiddag for lytting og deltakelse

Karin Okkenhaug og Hermund Nygård har etablert et musikalsk vennskap som har ført til over 60 spilte konserter de siste par årene. Sammen med dem skal vi dukke inn i noen av Lina Sandell sine innholdsrike salmer. Vi skal i tillegg få lytte til et lite knippe av deres livsnære sanger. Dette blir en ettermiddag for både lytting og deltakelse.

MANDAG 31. JULI KL. 16.15

Syng med på kjente salmer

Maria Solheim, Lewi Bergrud og Frøydis Grorud er tre sterke utøvernavn. Alle har gjort seg bemerket med sine svært personlige uttrykk. De har alle en rekke plateutgivelser, konserter, tv-opptredener, turneer på CV-en. I mars 2013 gjorde trioen sin første opptreden sammen. Her spilte de salmer og sang sanger på en vakker, neddempet og inderlig måte. Ovasjonene fra publikum etter denne opptredenen var over all forventning, og trioen bestemte seg for å fortsette det fine samarbeidet. Ved å bearbeide salmestoffet på en ny måte opplever tilhørerne å få nye opplevelser og oppdagelser av både tekst og toner. At musikk kan åpne hjerter, trøste, gi håp, glede og samhørighet er viktige elementer for trioen. Ved å spille kjente salmer inviteres også publikum til å synge med!

TIRSDAG 1. AUGUST 16.15

Gospel Explosion inviterer til gospel og allsang

Under ledelse av Leif Ingvald Skaug tar sangere fra Gospel Explosion Trondheim oss med på en rundtur i gospelens verden. Gospel er som skapt for allsang, og her kan vi synge med på både vers og refreng! Vi får være med å synge på Jesus is the answer, Take me back og mange andre flotte låter fra et rikholdig repertoar.

ONSDAG 2. AUGUST 17.15

Allsang i hagen med Grete Storbæk Eriksen og Leif Ingvald Skaug

For mange ble Organisten (Leif Ingvald Skaug) redningen under korona med sine konserter og musikalske andakter. I fjor ble det «publikumsrekord» i Kirkehagen da han tok oss med i allsangen. I år har han fått med seg Grete Storbæk Eriksen og inviterer til allsang med både viser, jazz og salmer.

TORSDAG 3. AUGUST 16.15

Fra ønskekonsert-sanger til pop og klassisk

Mari Kristine Brækken og Runa Svare har i en årrekke sunget sammen som et ledd i det diakonale arbeidet i Nidaros domkirkes menighet. I Kirkehagen opptrer de sammen med Knut Størdal på piano. Han har sitt daglige musikalske virke i Vår Frue – Åpen kirke og ved Institutt for musikk på NTNU. Julius Shutu, musiker og trommeslager med tilhørighet i menigheten medvirker også. Repertoaret spenner vidt; fra gamle ønskekonsert-sanger og slagere, til salmer, viser, pop og klassisk. Her får vi høre og synge med på sanger i de fleste kategorier.