Himmelske toner gjennom 1000 år

Foreningen Himmelske toner inviterer unge, voksne og familier til å bli med til Nidarosdomen 24. juni 2023 for å takke Gud for at Han: “....sendte sitt ord til Noregs fjell, og ljos over landet strøymde” , som det står i fedrelandssalmen.

Himmelske toner gjennom 1000 år

Denne takken ønsker vi å frembringe gjennom den “norske tonen”. I mer enn 1000år har vi som folk utviklet vår egen, helt særegne musikalske uttrykksform som har
blitt en rik kristen sangskatt av kirkemusikk, salmer, sanger og folketoner, skriver foreningen i en pressemelding.

Fra gregoriansk sang til folketoner

Med kjente solister, musikere og skuespillere, samt et stort prosjektkor, blir vi tatt
med på en reise fra gregoriansk sang og irske folketoner til vår egen folketone skatt,
gjennom salmer og sanger frem til vår egen tid.

Mer informasjon og billetter finner du på nettsiden til himmelske toner.