På trua laus: Tror på Guds stemme

- Jeg tenker at vi kan høre Guds stemme i hverdagen. Jeg tror det er mulig, sier musiker og menighetspedagog Siri Helen Erland i denne ukas podkast-samtale med Magne Vik Ravndal.

Musiker og menighetspedagog Siri Helene Erland (t.v) besøker podkasten «På trua laus» og programleder Magne Vik Ravndal.

- Jeg vokste opp med ei tru som var leken. Det var kanskje litt banalt. Jeg husker pappa øvde seg på å høre Guds stemme. En gang hadde han skjært opp brød til frokost. Da det viste seg å være akkurat nok, sa han at han hadde spurt Gud om hvor mange brødskiver han skulle skjære opp, forteller Siri Helene i podkasten.

NB: Du kan se episoden på video lengre ned i denne saken.

I dag ler hun litt av historien, men samtidig er det noe i dette med en nærværende Gud, som er tilstede i det hverdagslige, som hun gjerne vil si noe om.

TV-idol

Siri Helene Erland jobber til daglig som menighetspedagog i Skaun menighet. Som musiker har hun gitt ut flere egenproduserte sanger, og hun holder stadig konserter med bandet sitt. Det var som deltager i TV-programmet «Idol» hun virkelig slo gjennom som musiker.

- Å bli med i «Idol» var litt briste-eller-bære for meg. Jeg og min mor ba til Gud før jeg dro til Idol-finalene i Oslo om at han måtte stoppe meg hvis han ikke ønsket dette. Jeg tror på å bruke de gavene vi har fått, sier hun i denne utgaven av «På trua laus».

Se episoden på video her:

«Snakker om tru i ny podkast» (20.03.2023)

Alle episodene av «På trua laus»