På trua laus: Adressa-veteranen og Farmen-deltageren først ut i ny podkast

Hun har vært journalist og kommentator i Adresseavisen i nesten 40 år. Han er pastoren som mange kjenner fra «Farmen» på TV2. Begge forteller om sitt liv og sitt møte med tru i Nidaros bispedømmes helt ferske podkast «På trua laus».

Siri Wahl-Olsen (t.v) og Erlend Indergaard er første gjester ut i podkasten «På trua laus».

I år tok Siri Wahl-Olsen over som menighetsrådsleder i Nidaros domkirke og Vår Frue menighet. For henne har det vært en lang prosess å nærme seg tru - og å kjenne på det å være god nok.

I podkast-samtalen forteller hun om en til tider røff oppvekst i Rørvik på Namdalskysten, om møtet med sterke politiske diskusjoner i studietida, om utenlandsreiser og kibbutz-opphold og om hvordan hun hjemme i Trondheim stadig oftere oppsøkte Nidarosdomen.

- Kjente på godhet

Erlend Indergaard er til daglig pastor i pinsemenigheten Betel i Trondheim, og i TV-programmet «Farmen» snakket han ofte om tru med de andre deltagerne. Under samtalen i «På trua laus» snakker han om hvordan oppmerksomheten og tilbakemeldingene etter TV-programmet har vært.

Han forteller om det året han var russepresident, revysjef og discjockey hjemme på Tingvoll. Midt oppi alt dette fikk en sterk opplevelse på en påsketur da noen kamerater ville be til Gud for ham.

- Her var det en berøring og en smakebit av noe jeg lengtet etter. Jeg tror det var den hellige ånd, at han visste hvordan han skulle adressere det jeg jeg hadde lengtet etter gjennom hele oppveksten: Å oppleve noe av kraften bakom budskapet. Jeg kjente bare på godhet, sier Indergaard i samtalen med programleder Magne Vik Ravndal.

DU KAN HØRE PODKASTENE I SPOTIFY ELLER DER DU FINNER DIN PODKAST. DET LIGGER OGSÅ LENKE TIL PROGRAMMENE, BÅDE RADIO OG TV, LENGER NED I DENNE ARTIKKELEN.

Mer om podkasten: «Snakker om tru i ny podkast» (15.03.2023)

Se samtalen med Erlend Indergaard her (Du kan også se den på VIMEO: https://vimeo.com/813170570/3b4fd23f79):