Ble takket av Bispedømmerådet

Personalsjef i Nidaros bispedømme, Steinar Skomedal, slutter i jobben for å bli ny stiftsdirektør i Agder. Under bispedømmerådets møte, mandag 23.oktober, ble han takket av rådets leder Agnes Sofie Gjeset.

Leder i Nidaros bispedømmeråd, Agnes Sofie Gjeset, takket avtroppende personalsjef Steinar Skomedal for et langt og godt samarbeid. (Foto: Anne Lill Lia)

Skomedal har arbeidet i Nidaros bispedømme i 25 år, først som sogneprest og deretter ved Nidaros bispedømmekontor siden 2004. Han har vært kirkefagsjef og personalsjef, og har også vært konstituert stiftsdirektør. Det betyr at han i mange år har hatt mye og tett kontakt med Nidaros bispedømmeråd.

- Du har vært en flott samarbeidspartner og en mye brukt saksbehandler og fagperson for oss i bispedømmerådet. Din kompetanse har vært utrolig viktig. Du har i mange år vært personalsjef for alle de ansatte som vi har ansvar for, det ansvaret har du skjøttet på beste måte og vi føler på stor takknemlighet, sa Gjeset.

Steinar Skomedal kvitterte med å takke bispedømmerådet for samarbeidet, og understreket at det har vært en lærerik prosess.

- Målet for arbeidet vårt har hele tiden vært å være til stede som kirke i denne delen av landet. Dette står vi sammen om, og jeg har fått lære mye av samarbeidet med bispedømmeråd, kolleger og menighetene i Trøndelag, sa han.

1. november tiltrår Skomedal som stiftsdirektør i Agder. Den første tiden vil han pendle mellom arbeidsstedet i Kristiansand og heimen i Klæbu. Derfor blir han fremdeles «trønder» innimellom, en stund fremover...