- Dette er kirka mi!

- "Dette er kirka mi" kan være en oppsummering av det vi har opplevd i visitasdagene i Indre Fosen kommune, sa biskop Herborg da hun oppsummerte på bispevisitasens siste dag.

Biskop Herborg Finnset sammen med medvirkende under visitasgudstjenesten i Rissa kirke. (Foto: Inge Torset)

I sitt visitasforedrag understreket biskopen opplevelsen av å møte en kirke og et lokalsamfunn som står tett sammen.

- Det er sterke bånd mellom kirka og folket i Indre Fosen. Her arbeider ansatte og frivillige målbevisst med å bygge gode og åpne fellesskap og ivaretakende lokalsamfunn. Slik blir Den norske kirkes visjon om å skape "Mer himmel på jorda" til levende liv, sa biskop Herborg.

Les hele visitasforedraget for Indre Fosen her.

Den siste visitasdagen startet tidlig for biskop Herborg, da hun var invitert på frokost i Rissa kirke sammen med barna som hadde hatt "Lys våken" der det siste døgnet.

Senere ble det visitasgudstjeneste, som avsluttet både bispevisitas og "Lys våken"-arrangement. Sokneprest Ingunn Aarseth Høivik ledet gudstjenesten, kantor Oleg Alohins hadde det musikalske ansvaret.

"Lys våken"-deltagerne som møtte biskop Herborg til frokost i Rissa kirke. (Foto: Herborg Finnset)