Chat med en prest eller diakon

Våre prester og diakoner er her for deg når du vil snakke. Chatten er gratis og anonym. Det stilles ingen krav til hva du tror på, mener og føler – her er det rom for deg, og vi har taushetsplikt.

Ung gutt står inne i et kirkerom med et stearinlys i hendene. Han ser på lyset og smiler.

Velkommen til chatten

Når du starter en chat, godtar du også våre brukervilkår.
Trykk her for å lese våre fire vilkår for å chatte.

Chattens åpningstider uke 26

• Tirsdag 25. juni kl. 20.00 - 22.00
  • Onsdag 26. juni kl. 14.00 - 16.00
  • Torsdag 27. juni kl. 21.00 - 23.30

Spørsmål og svar om chatten

Hva kan jeg snakke om på denne chatten?

Har prester/diakoner taushetsplikt?

Er jeg anonym?

Hva gjør jeg om det er lang kø?

Brukervillkår for å bruke Den norske kirkes chat

• Den norske kirke v/Kirkerådet er behandlingsansvarlig for personopplysninger som behandles i chatten.
  • Chatterne (prestene og diakonene) i chattetjenesten har taushetsplikt.
  • Den norske kirke lagrer samtalen for veiledning og opplæring i fire dager. Samtalen blir deretter automatisk slettet.
  • Den norske kirke lager statistikk til intern bruk. Det er administratorer av chatten i Kirkerådets sekretariat som har tilgang til statistikken. Her behandles ingen personopplysninger.