– Du må spørre som i politikken: Hva er viktig for deg?

Statsminister Jonas Gahr Støre mener kirkens visjon om Mer himmel på jord kan romme mye. Han oppfordrer kirkens medlemmer til å stemme i kirkevalget.

Statsminister Jonas Gahr Støre oppfordrer kirkens medlemmer til å stemme i kirkevalget. (Foto: Martin Siewartz Nielsen / Kunnskapsdepartementet).

11. september er det valg i Norge – både valg til kommunestyre og fylkesting, og kirkevalg i Den norske kirke. For første gang er det mulig å forhåndsstemme digitalt frem til 6. september.

Statsminister Jonas Gahr Støre oppmuntrer til å stemme i kirkevalget.

Vi som er medlemmer i kirken kan nå gi vår stemme til kandidater og lister, og på den måten gi uttrykk for hva som er viktig for oss.

Han peker på at kirkens visjon om Mer himmel på jord kan romme mye:

Er det å ha en kirke som gir støtte i sorgen og gleder seg med deg når du skal feire? En kirke med rom for alle, der du kan både tro og tvile? En kirke som formidler håp for framtiden i en tid preget av krig og uro?

– Du må spørre som i politikken: Hva er viktig for deg? Vis det med en stemme i kirkevalget.

Les mer og stem digitalt på kirkevalget.no