Lys våken - overnatting i kirken for 11-åringer

Lys Våken er et arrangement i kirker over hele landet, der 11-åringer inviteres til å overnatte i kirken første helgen i advent. I 2023 går invitasjonen går ut til alle som fyller 11 og 12 år som bor i Birkeland og Sædalen menigheter.

Foto: Andreas Buarø

Lys våken handler ikke om å være våkne hele natta, men om å være våken overfor det som skjer i oss og rundt oss. Vi skal være lys våkne for hverandre, for Gud og for oss selv. Vi skal leke, utforske og sove i kirken.

Vi samles lørdag ettermiddag i Birkeland kirke klokken 17.00. Der legger vi fra oss sovesakene og leker en lek og ca. 17.30 går vi bort til menighetshuset (Øvsttunvegen 29) hvor vi lager og spiser hamburgere sammen. Programmet blir variert med leker, aktiviteter, forberedelse av gudstjeneste, måltider og sosialt samvær. ca. 22.00 går vi bort til kirken, har en kveldssamling, pusser tennene og sover der. Søndag spiser vi frokost sammen, før vi gjør de siste forberedelsene til gudstjenesten kl.11.00. Her oppfordres foreldre / foresatte, søsken, faddere, besteforeldre til å delta! Programmet er ferdig ved gudstjenesteslutt ca. 12.15.

Påmelding her