Ikke i mitt nabolag

Denne høsten feirer vi 10-års jubileum for MO-senteret og samarbeidet for et varmere Nesttun, og inviterer til fagdag torsdag 29. august kl. 17-19 i Fana kulturhus.

På en av lappene som har hengt på ønsketreet utenfor Fana kulturhus er det formulert et ønske om at alle skal være snille med hverandre og være venner.

Ikke i mitt nabolag - historien om MO-senteret og et varmere Nesttun.
For 10 år siden ble MO-senteret på Nesttun etablert. Som et svar på nærmiljøets bekymring, gikk gode naboer sammen for å ønske MO-senteret velkommen. Det ble starten på 10 år med samarbeidsprosjektet Sammen for et varmere Nesttun.

Det faglige samarbeidet mellom MO-senteret. Kulturkontoret i Fana, Birkeland menighet, Aktivitetssenteret Bergen sør og Stiftelsen Sesam, har vokst seg til et årshjul av faste arrangementer og er et nærmiljøarbeid som skaper ringvirkninger for enkeltmennesker og for lokalmiljøet som helhet.

Program for dagen:
- Åpning
- Nesttun, Naboskap og NIMBY (Not In My BaccYard) - en studie av hvordan det erfares å være nabo til et lavterskeltilbud for rusavhengige. Presentasjon av masteroppgave v/Rasmus Litland, tidligere daglig leder av MO-senteret på Nesttun
- Pause
- Musikalsk innslag v/DJY Halford band
- Sofaprat fra scenen med representanter fra samarbeidsprosjektet
- Avslutning med musikalske innslag

Påmelding innen mandag 26. august til cecilia@sesamist.com