Konsert i Birkeland kirke

Konsert med Stian Økland og Tor Eirik Seime Pettersen, lørdag 15. Juni kl. 16.00

Konsert i Birkeland kirke

Konsert med Stian Økland og Tor Erik Seime Pettersen

Birkeland kirke 15. juni kl. 16:00

15. juni 1843 ble han som skulle bli en av våre aller største, født i Strandgaten 152 i Bergen.

Giganten i norsk musikkliv var ikke den som raget høyest, men Edvard Grieg sørget for med sin musikk at Norge og Bergen har vært en større del av verden enn hva folketall skulle tilsi.

Fødselsdagen skal behørig feires og markeres i Birkeland kirke 15. juni av tenor Stian Økland og pianist Tor Erik Seime Pettersen. De har begge sine bachelorgrader fra Griegakademiet. Økland har sin mastergrad fra Cardiff, Wales, og Seime Pettersen fra Stavanger og Stockholm.

Begge har i sin oppvekst sognet til Birkeland kirke og gleder seg nå til konsert på kjente trakter!

Programmet består av en hel del Grieg-sanger og klaverstykker, men man vil også kunne høre sanger fra sydligere strøk. Grieg var tross alt også en europeer av rang!

Velkommen til konsert!