Lunsjkonserter i kirken

Velkommen til lunsjkonsertene i Birkeland kirke torsdager kl. 12! Neste konsert går av stabelen 11. juli, med Ivar Mæland på orgel.

Ivar Mæland

Velkommen innom kirken til en hyggelig lunsjkonsert! I sommerferien arrangeres de ca annenhver torsdag kl. 12 - se oversikt nedenfor. Ta med deg lunsjen og nyt vakker musikk - vi serverer kaffe og te.
Velkommen til en uformel og avslappende musikkstund i Birkeland kirke.
Konsertene er gratis.

Våre kantorer Asbjørn Snilstveit og Ingrid Hagen, eller inviterte gjester, spiller en liten bukett på 30-40 minutter. Vi varierer både i repertoar, og til og med instrumenter - mellom flygel, kirkeorgel, cembalo og klavikord.
Detaljert program blir annonsert fortløpende.

11. juli: Ivar Mæland spiller nordisk orgelmusikk, og Bach. Alltid Bach!

25. juli: Gary Olson (The Ladybug Transistor) og Ole Johannes Åleskjær (Loch Ness Mouse)

15. august: Ottar Arnestad

29. august: Asbjørn Sniltsveit

26. september: Turid Bakke Braut

Tidligere konserter

25. januar:
Kantor Asbjørn Snilstveit spiller repertoar av Beethoven og Debussy på Petrof-flygelet.

29. februar:
Asbjørn Snilstveit

28. mars (skjærtorsdag)
Pasjonskonsert kl 18. v/Asbjørn Snilstveit

25. april:
Marita Lervik og Jan Røshol.

30. mai:
Stefan Lindvall og Ingrid Hagen - skandinavisk barokkmusikk!

27. juni: Ingrid E. Hagen spiller meget variert musikk på kirkens storslåtte Werner-Bosch-orgel. Man vil få høre musikk av 1600-tallets Sweelinck, 1700-tallets Emanuel Bach, 1800-tallets Mendelsohn, 1900-tallets Europe og 2000-tallets Johannes Aagaard.